مدیر حوزه علمیه خواهران یزد گفت: در استان یزد هفده مدرسه علمیه در مقطع کارشناسی، چهار مدرسه علمیه در مقطع کارشناسی ارشد و دو مدرسه علمیه در مقطع دکتری از امروز فعالیتشان را آغاز می‌کنند.

آیت الله کارگر مدیر حوزه علمیه خواهران یزد در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران استان یزد که با حضور فاطمی استاندار و آیت الله ناصری امام جمعه یزد برگزار شد، گفت: حدود دو هزار و ۶۰۰ نفر طلبه درحال تحصیل هستند که ۷۰۰ نفر نیز هم برای امسال ثبت نام کردند.

او رشته‌های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد حوزه علمیه خواهران یزد را معرفی کرد و گفت: در مقطع کارشناسی ارشد هفت رشته تحصیلی به صورت حضوری و سه رشته غیر حضوری است که در تحصیل حضوری رشته‌های تفسیر و علوم، فقه واصول، اخلاق و تربیت اسلامی، کلام اسلامی، کلام با گرایش امامت، مدرسی ادبیات عرب و مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی تدریس می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران یزد تعداد فارغ التحصیلان حوزه را بیش از دو هزار ۶۰۰ نفر طلبه عنوان کرد و ادامه داد: رشته‌های غیرحضوری مقطع کارشناسی ارشد تفسیر وعلوم قرآن، فقه واصول و تاریخ اسلامی و در مقطع دکتری چهار رشته تفسیر تطبیقی، فقه خانواده، علوم ومعارف قرآنی و کلام اسلامی تدریس می‌شود.

آیت الله ناصری امام جمعه یزد ضمن تبریک سال تحصیلی جدید به طلاب تاکید کرد: نماینده، ولی فقیه در استان یزد گفت: طلاب و روحانیون باید تلاش کنند تا در انجام وظایف طلبگی و در مسیر تبلیغ دین دچار خستگی و خمودگی نشوند و آگاه باشند که در این مسیر موانع و سختی‌های بسیاری وجود دارد.

او تصریح کرد: طلاب آگاه باشند که بعنوان مبلغان باید از خداشناسی و سپس مسیر بندگی خدا تبلیغ دین را آغاز کنند تا هم توحید عملی و هم توحید ذاتی را پوشش دهند.

فاطمی استاندار یزد خطاب به طلاب با تاکید به آموختن و آموزش عالی اظهار داشت: طلاب در زمان حال به دلیل وجود شبهات متعدد در نسل جوان باید مانند دوران امامت امام رضا از طریق مساجد مکتب واقعی اسلام را نشر وگسترش دهند و اکنون رسالت بزرگ انتشار مکتب اسلامی بر دوش طلاب است.

گفتنی است که در پایان مراسم سالن ورزشی سه منظوره والیبال، بسکتبال و فوتسال در مدرسه علمیه حضرت زینب خواهران کلنگ زنی شد.

مساحت این پروژه ۳۰ هزار و ۹۷۴ متر مربع و با زیر بنای ۹۰۳ متر مربع است که ۵۰ درصد از بودجه ساخت آن را خیرین تامین کردند.

استفاده عموم بانوان و طلاب از این سالن ورزشی بلامانع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.