فرماندار تبریز با اشاره به روند آماده سازی مدارس برای سال تحصیلی جدید گفت:همه امکانات ادارات و دستگاه‌های مختلف برای بازگشایی هر چه باشکوه‌تر مدارس در مهرماه آماده شوند.

فاتح  در شورای اداری شهرستان تبریز با اظهار اینکه در راستای آماده سازی بستر مناسب در شهر‌ها و روستا‌ها جهت بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید، بخشداری ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تمهیدات لازم برای اقدامات اساسی در اطراف مدارس را برنامه‌ریزی کنند تصریح کردو گفت:جمع آوری خاک و نخاله در محدوده مدارس سطح شهر، آسفالت محدوده مدارس، بهسازی خط کشی‌های عابر پیاده، ایجاد امنیت عبور و مرور برای دانش آموزان و روان سازی ترافیک، فضاسازی شهری مناسب، لایروبی جوی‌ها و ساماندهی ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی اولویت فعالیت‌های شهرداری‌های مناطق، دهیار‌های و پلیس باشد.

وی با بیان اینکه شیوه عملکرد آموزش و پرورش یک جامعه، بهترین و نزدیک‌ترین مظهر فرهنگ آن جامعه است افزود: فرهنگ یک جامعه، بی تردید چگونگی آموزش و پرورش آن جامعه را نشان می‌دهد.

وی ضمن تشکر مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی جهت پرواز‌های فوق العاده برای رفاه حال زائرین عزیز مشهد مقدس و بهره مندی از ایام پایانی ماه صفر تشکر کرد افزود:شهردار کلانشهر تبریز و شرکت واحد اتوبوس رانی تبریز امسال جهت خدمات دهی به زائرین اربعین حسینی سنگ تمام گذاشتند.

فرماندار تبریز  همچنین گفت:در راستا بازگشایی مناطق شهرداری تبریز به ویژه شهرداری منطقه ۸ ت بعضی از فعالیت‌های خود را در قالب ستاد پروژه مهر متمرکز کرده است که جای قدردانی دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه با آموزش و پرورش آذربایجان شرقی برای بازگشایی باشکوه مدارس آمادگی کامل دارد گفت:با تلاش‌های صورت گرفته در تأمین معلم برای سال تحصیلی جدید مشکلی نداریم.

سعادتی در ادامه از همه ادارات خواست با توجه به در پیش بودن بازگشایی مدارس دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداری‌ها کمک کنند تا سال تحصیلی با نشاطی‌تر را آغاز کنیم.

وی ضمن تشکر از تلاش همه مدیران مدارس استان برای انجام تلاش و مجاهدت در زمینه بازگشایی مدارس عنوان کرد: زمان زیادی تا بازگشایی مدارس باقی نمانده است و همه واحد‌های آموزش و پرورش برای این اتفاق بزرگ مهیا هستند.

وی با اعلام اینکه با همکاری شورای شهر تبریز موضوع سرویس مدارس ضابطه‌مند شده و در چارچوب قانون تصمیم‌گیری می‌شود افزود:هر چندموضوع سرویس مدارس، موضوعی فرابخشی بوده، ولی قانون دیگر نهاد‌ها مخصوصا شهرداری را ملزم به ورود جدید این حوزه کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.