رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از افزایش ۲۰ تا ۴۰ درصدی شهریه مدارس غیردولتی خبر داد.

مهریار حاتمی رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : ثبت‌نام مدارس در غیردولتی همچنان ادامه دارد و نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۳۰۰ نفری شمار ثبت‌نام شدگان هستیم.

وی از ثبت‌نام ۱۷ هزار و ۴۰۰ دانش آموز در مدارس غیردولتی استان کرمانشاه خبر داد و افزود: استان کرمانشاه از نظر درصد ثبت‌نام در مقاطع میان پایه و پایه‌های پایانی در کشور رتبه اول را دارا است.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: اگر با محدودیت ثبت‌نام در مدارس غیردولتی مواجه نبودیم شمار ثبت‌نام در این مدارس به ۲۵ هزار نفر می‌رسید.

حاتمی تصریح کرد: دو مدرسه جدید در مقطع متوسطه دخترانه و پسرانه با مجوز اداره کل آموزش و پرورش در مناطق پر تراکم کرمانشاه احداث شد.

وی با بیان اینکه ظرفیت مدارس غیردولتی تکمیل و استقبال بسیار زیاد است، افزود: ساختمان این مدارس قدیمی و کلنگی است و موسسان نمی‌توانند از آن‌ها استفاده کنند و بر اساس قوانین نوسازی اجازه توسعه هم داده نمی‌شود.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اذعان کرد: در حال حاضر سیاست وزارت آموزش و پرورش بر توسعه مدارس غیردولتی نیست بلکه درصدد کیفی‌سازی این مدارس هستیم.

حاتمی خاطرنشان کرد: طی تابستان موضوع کیفی‌سازی مدارس غیردولتی مورد تاکید قرار گرفت و از ابتدای مهر ماه نیزاکیپ‌های بازرسی با جدیت به نظارت بر این مدارس می‌پردازند.

وی افزود: در جلسه شورای نظارت دو باب مدرسه به دلیل عدم رعایت استاندارد‌های شهریه توبیخ شدند و تذکرات کتبی با درج در پرونده به آن‌ها داده شد تا اهرمی بازدارنده برای رعایت قانون در باقی مدارس باشد.

حاتمی گفت: شهریه برخی از مدارس غیردولتی بسیار پایین بود و کفاف اجاره‌بها و هزینه‌های سنگین را نمی‌داد که طی امسال شهریه آن‌ها به‌طور متوسط بین ۳۸ تا ۴۰ درصد افزایش یافت.

وی افزود: با توجه به افزایش ۷۰ درصدی نرخ اجاره‌بها در مدارس واقع در مناطق برخوردار شهریه‌ها بر اساس پارامتر‌های تعریف شده وزارت آموزش و پرورش و با احتساب کلاس‌های فوق برنامه بین ۲۰ تا ۴۰ درصد افزایش داده شد.

حاتمی از تعطیلی دو باب مدرسه به دلیل نداشتن ایمنی لازم در کرمانشاه خبر داد و اذعان کرد: با احداث دو مدرسه جدید شمار مدارس غیردولتی در استان کرمانشاه به ۱۴۴ باب رسید.

وی با تاکید بر اجرای سیاست کیفی‌سازی و استانداردسازی مدارس غیردولتی در دولت سیزدهم، عنوان کرد: ۷۰۰ معلم و مدیر مدارس ابتدایی در حال گذراندن دوره‌های عمومی و تخصصی هستند و سپس آموزش معلمان و مدیران مقاطع متوسطه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

حاتمی با بیان اینکه کرمانشاه با همکاری دانشگاه فرهنگیان جزو استان‌های پیشرو در ارائه آموزش به معلمان و مدیران مدارس غیردولتی است، گفت: برای هرشخص ۳۶۰ ساعت آموزش عمومی و تخصصی به صورت غیر حضوری درنظر گرفته شده که کاری بی‌سابقه است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.