مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه گفت : تخفیف مالیاتی ۱۵ درصدی برای تولد فرزند سوم و به بعد، مشروط به آن است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای ۲.۵ نباشد.

بهمن بادکو مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه در رابطه با قانون و مزایای آن، گفت : قانون مذکور برگرفته از قانون حمایت از جوانی جمعیت است.

وی ادامه داد: اشخاص مشمول ماده ۱۸ قانون فوق، با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط، برای هر یک از فرزندان سوم و هر تعداد فرزند متولد شده بعد از فرزند سوم (با رعایت شرط تاریخ تولد از اول آبان ماه سال ۱۴۰۰ و به بعد)، بدون اعمال محدودیت درخصوص تعداد فرزندان، به مدت سه سال به شرط تصویب در قوانین بودجه سنواتی می‌توانند از تخفیف مالیاتی موصوف، استفاده کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: طبق مفاد تبصره بند (ت) ماده ۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (مصوب ۲۴ مهرماه سال ۱۴۰۰)، استفاده از معافیت مالیاتی موضوع ماده ۱۸ قانون مذکور، مشروط به آن است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای ۲.۵ نباشد.

وی با بیان اینکه نرخ باروری شهر‌ها هر ساله توسط وزارت کشور و مرکز آمار ایران اعلام می‌شود، افزود: باروری در استان کرمانشاه در تمام شهرستان‌های زیر ۲ است و همه مشمول می‌شوند.

بادکو تصریح کرد: افراد حقوق‌بگیر که مشمول ماده ۸۴ قانون مالیاتی مستقیم می‌شوند از طرف کارفرمایان باید هر ماهه لیست حقوق خود را اعمال کنند. اگر کارفرمایان عمل نکرده تولد فرزند سوم و به بعد را با ارائه اسناد اعلام کنند تا توسط کارفرما اجرا شود. این ۱۵ درصد علاوه بر معافیت سالانه است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.