اولین مدرسه تابستانی دانش مغز دانشگاه کردستان با هدف تدریس علوم اعصاب و دانش مغز، به کار خود پایان داد.

اولین مدرسه تابستانی دانش مغز دانشگاه کردستان به مدت پنج روز در مجتمع کلاس‌های دیاری گولان این دانشگاه برگزار شد.

 دبیر برگزاری این رویداد علمی اظهار داشت: اولین بار است که در دانشگاه کردستان مدرسه تابستانی دانش مغز برگزار می‌شود و ۵۵ نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر دوره اول و دوم متوسطه از حدود ۲۰ دبیرستان سطح شهر سنندج، که علاقه‌مند به یادگیری علوم اعصاب و دانش مغز بودند، در این مدرسه تابستانی شرکت کردند.

دکتر شمس‌الدین احمدی افزود: در طول این مدرسه تابستانی بخش‌هایی از علوم اعصاب پایه، علوم اعصاب شناختی و تشخیص بیماری‌های عصبی توسط دو نفر از اساتید پژوهش‌سرای دانش‌آموزی رازی سنندج و خانم‌ها کیمیا احمدی و کیمیا عزتی دارندگان مدال طلا و نقره مسابقه دانش‌مغز کشوری سال ۲۰۲۳ برای دانش‌آموزان تدریس شد.

او ادامه داد: معرفی منابع علمی مرتبط، بررسی نمونه سوال و به اشتراک‌گذاشتن تجربه مدال‌آوران مسابقه دانش مغز از دیگر برنامه‌های این رویداد علمی بود و در پایان به دانش‌آموزان گواهی شرکت در این دوره نیز اعطا شد.

احمدی به اهمیت یادگیری علوم اعصاب و کاربرد آن در شاخه‌های مختلف علوم از جمله پزشکی، روانپزشکی، روانشناسی، علوم شناختی، علوم تربیتی، زبانشناسی، علوم اقتصادی، حقوق، علوم قضایی، هوش مصنوعی، رباتیک و ... اشاره کرد و گفت: برگزاری چنین دوره‌هایی از مسئولیت‌های اجتماعی دانشگاه کردستان است و موجب تشویق دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه به فراگیری علوم اعصاب در راستای کمک به ایشان جهت انتخاب آگاهانه رشته‌های دانشگاهی و نیز شرکت در مسابقه دانش مغز کشوری و کسب افتخار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.