انجام بیش از ۲۴ هزار مراقبت سندرومیک در مبادی ورودی خراسان رضوی

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از انجام ٢۴ هزار و ٧۴۶ مورد مراقبت سندرومیک بیماری‌ها در مبادی ورودی به استان خراسان رضوی خبر داد.

ناصر امینی مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در دهه پایانی صفر با توجه به ورود زائرین خارجی در ۵ مبادی مرزی ورودی به استان شامل تایباد، درگز، قوچان، سرخس و فرودگاه شهید هاشمی نژاد، تاکنون تعداد ٢٣ هزار مورد نمونه گیری از بیماری‌های قابل گزارش انجام شده است و ٢ هزار ٧١۴ نفر واکسن پولیو و ٩٩ نفر واکسن MMR دریافت نموده‌اند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه خاطر نشان کرد: در راستای حفظ و ارتقای سلامت زائرین و مجاوران آقا علی بن موسی الرضا (ع) تعداد ٢٩۰ مورد نمونه گیری از بیماری‌های قابل گزارش انجام و ٢٣۴ مورد مشکوک به بیماری‌های واگیر و بیماری‌های سندرومیک در سطح شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد شناسایی شده است.

وی اظهار کرد: در این مدت ۴۶۶ مورد حیوان گزیدگی در مناطق تحت پوشش این دانشگاه اتفاق افتاده که همگی تحت درمان قرار گرفته‌اند و در این راستا یک هزار و ١۵٧ نفر واکسینه شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.