امام جمعه موقت ساری گفت: دشمن در تلاش است تا با دوقطبی سازی مذهبی تفرقه اندازد.

حجت الاسلام سید حسین حسینی کارنامی امام جمعه موقت ساری در خطبه‌های نماز جمعه ساری با اشاره به مناسبت‌های پیش رو و تسلیت رحلت پیامبر گرامی اسلام و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) اظهار داشت: دشمن در تلاش است تا با دوقطبی سازی مذهبی تفرقه اندازد، اما مسلمین باید بیدار باشند.

او با بیان اینکه رحلت پیامبر گرامی اسلام مصیبت عظیمی است، افزود: فقدان وجود مبارک پیامبر گرامی اسلامی بزرگترین مصیبت است و باید حرمت دهه آخر ماه صفر را داشته باشیم.

امام جمعه موقت ساری حرکت مذهبی و راهپیمایی مقدس اربعین را باشکوه دانست و گفت: دولت مردمی سیزدهم حمایت خوبی برای برپایی این آئین‌ها داشته است و انتظار داریم فضای به وجود آمده در اربعین را قدر بدانیم.

حجت الاسلام حسینی کارنامی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره وحدت مسلمین و شیعه و سنی، افزود: متأسفانه دشمن در حال تصویرسازی نادرستی از اهل سنت و سیستان و بلوچستان در دنیا است درحالی که مردم این دیار شهید داده و پای رکاب نظام اسلامی هستند.

او با اشاره به بازگشایی مدارس و حوزه‌های علمیه، گفت: سطح علمی مدارس و دانشگاه‌ها را باید بالا ببریم و رسالت معلمان این است که به روز باشند و بهترین فنون را به جوانان منتقل کنند.

حجت الاسلام حسینی افزود: وظیفه مدیران جامعه این است که وضعیت معیشت معلمان و استادان دانشگاه‌ها را رفع کنند تا نسلی در تراز انقلاب تربیت شود.

او گفت: رسیدن به قله آمال و آرزو نیست و امروز به این قله رسیدیم و دانشگاه‌های صنعتی ما بعد از انقلاب جزو دانشگاه‌های برتر در دنیا هستند و در بسیاری از صنایع و نیاز‌های پزشکی نیازی به خارج نداریم.

امام جمعه موقت ساری با عنوان اینکه به قله نزدیک شده‌ایم یک واقعیت است، افزود: ما در مرز دانش و تولید علم ۱۶ برابر رشد جهانی حرکت می‌کنیم و دشمن این پیشرفت را نمی‌تواند ببیند و درک کند.

حجت الاسلام حسینی بر لزوم صیانت از جنگل‌های هیرکانی تاکید کرد و گفت: سالانه درختان زیادی براثر باران و حوادث طبیعی به زمین می‌افتند و هیچ برنامه‌ای برای بهره برداری از آن وجود ندارد.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به وقوع سیل در لیبی و مرگ هزاران نفر، افزود: این کشور سال‌ها در سیطره استعمار قرار داشته است و بلای طبیعی سبب مرگ هزاران نفر شده است.

حجت الاسلام حسینی کارنامی ضمن ابراز همدردی با برادران مسلمان در لیبی و مراکش، گفت: مسلمانان باید کمک و یار همدیگر باشند و از همدیگر حمایت کنیم.

برچسب ها: نماز جمعه ، امام جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.