معاون آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری اردو برای کودکان کار این استان در یاسوج خبر داد.

حجت دبیقی از برگزاری اردوی دو روزه برای کودکان کار در اردوگاه شهید بهشتی یاسوج با همکاری سازمان بهزیستی خبر داد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان در جمع متولیان و کودکان کار ضمن تاکید بر لزوم توجه بیشتر به این کودکان از برگزاری کلاس‌های آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی، ورزشی در این دو روز خبر داد افزود: آموزش و پرورش استان با تمام ظرفیت‌های موجود در راه ریشه کن کردن معظلات این کودکان آماده همکاری با دستگا‌های اجرایی است.

دبیقی ادامه داد: امسال ۱۳۰ دانش آموز به اردوی پیاده روی اربعین اعزام شدند که تعداد زیادی از آنها کودکان کار، بی سرپرست و بد سرپرست بودند.

وی با بیان اینکه کودکان کار از میان معضلات اجتماعی مانند فقر اقتصادی و فرهنگی، مهاجرت، اعتیاد و طلاق به سطح خیابان می‌آید، اضافه کرد: از طرفی کودکان کار از همان سنین ابتدای عمر در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی مانند مواد مخدر و بزهکاری هستند و مساله مهم اینکه نتیجه این آسیب‌ها در بزرگسالی منجر به ارتکاب آنان به جرائم مختلف می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: در حوزه کودکان کار، ابتدا باید زیرساخت‌ها مهیا شود و سپس دستگاه‌های نظارتی، اجرایی، سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌ها در قالب کارگروه‌هایی به مرور زمان و بر اساس برنامه ریزی اصولی و هدفمند از این کودکان حمایت کنند.

دبیقی با انتقاد از اینکه هنوز به کودکان کار در استان به عنوان آسیب جدی نگاه نمی‌شود، هشدار داد: چنانچه برنامه ریزی و اقدام موثر در این حوزه انجام نشود به زودی وضعیت استان در حوزه آسیب‌های اجتماعی غیر قابل کنترل خواهد شد و دیگر نمی‌توان این مساله را مدیریت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.