باور‌های فرهنگی و کار برای تفریح از دلایل خاص کودکان کار در کهگیلویه وبویراحمد است

معاون امور اجتماعی بهزیستی کهگیلویه و بویر احمد گفت: باور‌های فرهنگی-تاریخی و کار برای تفریح و سرگرمی از دلایل خاص و مهم پیدایش و استمرار کودکان کار خیابانی در استان است.

هدایت عظیمی فرمعاون امور اجتماعی بهزیستی کهگیلویه و بویر احمد گفت: بچه باید زرنگ باشه و خرج خودشو در بیاره از باور‌های فرهنگی و تاریخ موثر بر شکل گیری کودکان کار است.

عظیمی فرد با اشاره به دلیل کار برای تفریح و سرگرمی توضیح داد: برنامه ریزی مناسب و موثر برای اوقات فراغت همه کودکان پیش بینی نشده و کودکان کار استان بخش زیادی از درآمد خود را در گیم نت‌ها و سایر مکان‌های بازی و سرگرمی هزینه می‌کنند.

وی مهاجرت (از روستا به حاشیه شهرها)، درآمد پایین خانوده"، "سطح پایین تحصیلات خانواده" و "نبود سرپرست اصلی" (همچون زندان، جدایی، اعتیاد، بیماری‌های اعصاب و روان و فوت) از دیگر عوامل حضور کودکان کار در خیابان دانست.

معاون امور اجتماعی بهزیستی با برشمردن راهکاری پیشگیری و کاهش کودکان کار توضیح داد: تدوین قوانین مستحکم در حمایت از خانواده‌ها و توزیع متوازن ثروت چه در سطح کلان و استانی همینطور برنامه ریزی‌های اقتصادی و عمرانی با نگاه اجتماعی یا پیوست اجتماعی طراحی و تدوین شوند

وی اظهار داشت: توسعه، تجهیز و تقویت اورژانش اجتماعی و مراکز حمایتی کودکان کار برای مداخله در این آسیب از دیگر فعالیت‌های موثر بر کاهش و کنترل کودکان کار خیابانی است.

عظیمی فر توجه ویژه به توسعه روستا ها، چرا که اغلب کودکان کار از روستا‌های محروم استان مهاجرت کرده و در حاشیه شهر‌ها سکونت کردند که آسیب‌های اجتماعی را باعث می‌شوند و توجه به حاشیه شهری و برنامه‌های محله محوری در این حاشیه‌ها ضروری است.

وی بیان کرد: طراحی یک برنامه جامع و همه جانبه ملی اوقات فراغت کودکان در حاشیه‌ها و کانون‌های بحران برای کنترل همه جانبه این پدیده شوم از اولویت‌ها است.

عیمی فر اظهار داست:همراهی و همگرایی دستگاه‌های مسوول با سازمان بهزیستی برای ایفای وظایف قانونی (در خصوص کودکان کار) که بر ذمه آن‌ها تصریح شد.

وی بیان کرد: افزایش سرانه‌های اعتباری تعریف شده برای بهزیستی که بتواند این آسیب‌ها را مدیریت و کنترل کند چرا که اعتبار تخصیص یافته برای کودکان کار بسیار ناچیزو پاسخگوی برنامه ریزی اثرگذار نخواهد بود از دیگر راه کارها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.