از ابتدای امسال ۱۱۹ هزار میلیارد تومان سرمایه جدید در هرمزگان جذب شده است.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان گفت: از ابتدای امسال با جذب ۱۱۹ هزار میلیارد تومان سرمایه جدید، هرمزگان توانست رتبه نخست جذب سرمایه کشور را به خود اختصاص دهد.

او گفت: سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه اولویت اصلی ما در سال جاری است و تلاش داریم برای توسعه هرمزگان سرمایه‌های قابل توجهی جذب کنیم.

استاندار هرمزگان افزود: منابع اعتباری استان در بهترین حالت می‌تواند تورم را پوشش دهد البته سال گذشته اعتبارات و منابع قابل توجه سفر رئیس جمهور به استان تزریق شد که کمک بسیار زیادی به بهبود زیرساخت‌های استان کرد.

دوستی افزود: بر همین مبنا اصل را بر جذب سرمایه قرار داده‌ایم و تلاش کردیم با بهبود محیط سرمایه گذاری و بستر سازی لازم برای جذب سرمایه و سرمایه‌گذار جدید منابع بسیار خوبی را وارد استان کنیم.

استاندار هرمزگان با دعوت از سرمایه گذاران گفت: در حوزه تامین آب برای پروژه‌ها با توجه به دسترسی به آب‌های خلیج فارس مشکلی وجود ندارد این استان زیرساخت‌های گسترده انرژی و حمل و نقل را در اختیار دارد و می‌تواند محل مناسبی برای سرمایه گذاری باشد.

دوستی با تقدیر از دستگاه‌هایی که تلاش کردند سرمایه مناسبی جذب استان شود گفت: اداره کل صمت استان و بخش اقتصادی استان توان و وقت زیادی برای این مسئله صرف کردند که از تلاش‌های آن‌ها تشکر می‌کنم.

او گفت: بیشترین جذب سرمایه در حوزه صنعت و معدن بود و در نیمه دوم امسال با توجه به طرح‌های بزرگ حوزه انرژی، آبزی‌پروری و کشاورزی نیز امید می‌رود سرمایه‌های خوبی جذب شود، از سوی دیگر بر فعال سازی معادن استان و جذب سرمایه حداکثری در این زمینه نیز تاکید داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.