فرهاد گفت:هم اکنون ۸۰ درصد جمعیت روستایی استان کردستان از نعمت آب شرب لوله کشی به صورت بهداشتی، سالم و پایدار بهره‌مند هستند.

 مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با اشاره به اینکه در استان کردستان یک هزار و ۶۷۷ روستا وجود دارد، اظهار داشت: تا چندی پیش  تعداد  روستا‌های برخوردار از آب شرب بهداشتی در استان هزار و ۳۲ روستا بود که اکنون با آبرسانی به ۱۵ روستای دیگر در ماه جاری، این تعداد به یک هزار و ۴۷ روستا رسید.

محمد فرهاد گفت: ۸۰ درصد جمعیت روستایی استان  زیر پوشش شبکه آب شرب بهداشتی قرار دارند که البته هنوز تا بهره مندی همه جمعیت روستایی استان از آب شرب پایدار فاصله داریم.

او با تاکید بر اینکه با اجرای پروژه‌های مختلف در تلاش هستیم این شاخص را ارتقا دهیم، اضافه کرد: یکی از پروژه‌هایی که در این رابطه در حال اجرا است، آبرسانی به ۱۶۹ روستای استان در قالب فاز اول طرح جهاد آبرسانی است که با توجه به پیشرفت مناسب آن، می‌تواند پس از تکمیل تعداد روستا‌ها و جمعیت بهره‌مند از آب شرب را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

 مدیرعامل شرکت آبفا کردستان خاطرنشان کرد: علاوه بر این طرح، آبرسانی به ۱۲۰ روستای دیگر استان در قالب فاز دوم طرح جهاد آبرسانی در دستور کار این شرکا است.

فرهاد افزود: اعتبارات آبرسانی به این ۱۲۰ روستا، برای ۹۹ روستا از محل اعتبارات ملی، ۸۸ روستا از محل اعتبارات استانی و ۱۲ روستا توسط خیرین آبرسان تامین خواهد شد.

جمعیت استان کردستان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است که از این تعداد یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شهر‌ها و ۵۰۰ هزار نفر در روستا‌های استان زندگی می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.