مدیرعامل شرکت آبفا کردستان از اختصاص ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه های آبی مختلف در کردستان خبر داد.

 مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: به منظور ادامه روند اجرای پروژه‌های آبرسانی در استان، با پیگیری‌های لازم از سوی استاندار کردستان جلساتی در دفتر وزیر نیرو برگزار شد که نتیجه آن اختصاص اعتبارات برای آبرسانی به دیواندره، حفر چاه در شهرستان‌ها و آبرسانی به روستا‌های استان بود.

محمد فرهاد افزود: تصفیه خانه آب دیواندره با اقدامی جهادی و تلاش همه جانبه شرکت آبفا در زمینی به مساحت ۴.۵ هکتار به ظرفیت ۲۵۰ لیتر در ثانیه احداث شده و جمعیت شهر دیواندره و ۷۲ روستای مجتمع اوباتو را تحت پوشش قرار داده است.

او با بیان اینکه این تصفیه خانه بخشی از طرح آبرسانی به شهرستان دیواندره است، افزود: با هدف تقویت آبرسانی به این شهرستان یک هزار میلیارد ریال دیگر برای ادامه پروژه آبرسانی به دیواندره تصویب شد.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با اشاره به طرح جهاد آبرسانی و تامین آب شرب پایدار به روستاها گفت: در فاز اول این طرح که ۴۱ درصد پیشرفت دارد ، ۱۶۹ روستای استان با اعتبار ۵۲۸ میلیارد تومان از این نعمت خدادادی بهره مند می‌شوند.

فرهاد ادامه داد: علاوه بر این طرح، برای آبرسانی به سایر روستا‌های استان نیز ۲ هزار میلیارد ریال دیگر مصوب شده است که امیدواریم پس از جذب و هزینه کرد این اعتبارات، در کنار تکمیل پروژه جهاد آبرسانی شاهد رونق اساسی در حوزه آبرسانی به روستا‌های استان باشیم.

او با اشاره به حفاری ۳۳ حلقه و تجهیز ۳۰ حلقه چاه آبرسانی در دولت سیزدهم گفت: برای حفر و تجهیز چندین حلقه چاه در شهرستان‌های مختلف استان ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر نیز از سوی وزارت نیرو به این منظور اختصاص یافت.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان اذعان کرد: در مجموع برای برای آبرسانی به دیواندره، حفر چاه در شهرستان‌ها و آبرسانی به روستا‌های استان ۳۵۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافت و امیدواریم با جذب این مبلغ شاهد ارتقای کمیت و کیفیت خدمات رسانی در حوزه آب به شهروندان استان باشیم و زمینه رضایت بیش از پیش مردم کردستان فراهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.