فرماندار ماهشهر گفت: در حوزه آموزش و پرورش شاهد رشدى جهشى بوده ایم و اولویت ما ایجاد زیرساخت هاى لازم فضاى آموزشى است.

فریدون بندرى فرماندار ماهشهر گفت: شوراى آموزش پرورش نقش تصمیم سازى و تصمیم گیرى در ساحت تعلیم و تربیت شهرستان دارد و سال تحصیلى گذشته، سالى بسیار پربرکت، پرثمر، اثر بخش و سرشار از موفقیت بود که شاهد رشدى جهشى بوده ایم، هم در حوزه پرورش و هم آموزش.

او می‌گوید: در بُعد پرورشى برگزارى ٢ اردوگاه بزرگ شهرستانى با جمعیتى بالغ بر ٢٢ هزار نفر ذیل برنامه هاى مدون پرورشى صورت گرفت که حرکتى شاخص در سطح کلان بود.

به گفته بندری در بُعد آموزشى نیز آمارى تحسین برانگیز‌تر داشته ایم، آن هم کسب رتبه دوم قبولى کنکور سال ١٤٠٢ و رتبه چهارم امتحان نهایى استان خوزستان که به نام بندرماهشهر ثبت شده است.

فرماندار ماهشهر گفت: این آمار زیبنده، ماحصل زحمات یکایک تیم مدیریتى آموزش و پرورش، دبیران و معلمان شهرستان بندرماهشهر بوده است که در همین جا تشکر ویژه اى از آنان دارم.

این مقام مسئول گفت: ذیل سند تحول بنیادى در حوزه دانش آموزى بیان شده است که دانش آموز نباید ضبط صوت مسائل آموزشى باشد، دانش آموز تراز ما باید با نشاط و مبتکر باشد؛ با ابتکارى که در آموزش پرورش در بحث پرورشى وجود دارد نگرانى از باب وجود ندارد.

به گفته او دیگر موضوعى که باید با آن اشاره کنم تحول در حوزه زیرساختى است که در این زمینه نیز شاهد رشد چشمگیرى هستیم و نمونه بارز آن افتتاح یکى از زیباترین و مجهزترین سالن اجتماعات شهرستان در ایام پر خیر هفته دولت بوده ایم و بدلیل پایین بودن سرانه فضاى آموزشى شهرستان بندرماهشهر نسب به سرانه استان خوزستان، اولیت همیشگی ما کار زیرساختی است تا کمبود در این حوزه جبران شود 

او گفت: جلسه سرویس و پوشاک مدارس به موقع گرفته شده است و با اعلام قیمت، نرخ نامه آن مصوب شد، اما باید نظارت بر حسن انجام کار با قدرت بیشترى صورت بگیرد تا از انحراف در نرخ هاى مصوب جلوگیرى شود؛ در صورتیکه یکى دو هفته نخست سرسختانه با این موضوع برخورد شود مطمئنا شاهد رفع این مشکلات خواهیم بود.

بندری ادامه داد: در صورت وصول هرگونه شکایت یا نارضایتى آموزش و پروش با قید اولیت و فوریت نسبت به بررسى و حل مشکل اقدام کند.

او گفت: یکی از مشکلات موجود در شروع سال تحصیلى کمبود معلم بوده است که در سال گذشته تعدادى از مدارس ما را با مشکل مواجه کرده بود و انتظار این است علاوه بر ابتکارات شهرستان و مدیریت آموزش و پرورش از سوى اداره کل آموزش و پرورش استان نیز مساعدت لازم صورت بپذیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.