رئیس جمهور عراق: ثبات عراق ثبات منطقه است

رئیس جمهور عراق در دیدار با یکی از مقامات امارات در بغداد تاکید کرد که ثبات عراق، ثبات منطقه است.

عبداللطیف جمال رشید، رئیس جمهور عراق امروز چهارشنبه در کاخ بغداد از خلیفه شاهین المرر، وزیر مشاور امارات و هیئت همراه او استقبال کرد.

براساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق، المرر در ابتدا سلام محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات را به رئیس جمهور عراق ابلاغ کرد. رشید نیز ضمن اشاره به عمق روابط میان عراق و امارات بر اهمیت رشد و توسعه آن و تداوم ارتباط در زمینه‌های دارای اهمیت متقابل و نیز ضرورت هماهنگی و همکاری میان دو کشور و یکپارچگی تلاش‌ها برای مقابله با بحران هاه در منطقه و تحقق امنیت، ثبات و صلح در سطح منطقه و بین الملل تاکید کرد.

رئیس جمهور عراق همچنین درباره بهبود اوضاع عمومی کشور صحبت و تاکید کرد که استان‌ها و شهر‌های عراق در ثبات امنیتی به سر می‌برند. او تاکید کرد که ثبات عراق، ثبات منطقه است و تحولات مثبتی در ارائه خدمات به مردم و پروژه‌های سرمایه گذاری و احیای زیرساخت‌ها وجود دارد.

رشید همچنین اظهار داشت که روابط میان دولت فدرال عراق و دولت اقلیم کردستان عراق خوب است و اراده‌ای نزد دو طرف برای حل تمامی مسائل موجود طبق قانون اساسی وجود دارد.

وزیر مشاور امارات نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به بغداد و دیدار با رئیس جمهور عراق، تحولات مثبت عراق را ستود و بر حمایت امارات از عراق در زمینه‌های مختلف به گونه‌ای که ارتقا دهنده امنیت و ثبات باشد، تاکید کرد.

او افزود که کشورش به توسعه تجارت بینابین و تقویت ابعاد همکاری مشترک در زمینه اقتصاد و تجارت توجه دارد و نسبت به مشارکت اقتصادی میان دو کشور ابراز امیدواری کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۷:۵۷ ۲۲ شهريور ۱۴۰۲
چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
حضور آمریکا در عراق غیرقانونی است
که حضور آمریکا در عراق غیرقانونی است.
حضور ترکیه در عراق غیرقانونی است
که حضور ترکیه در عراق غیرقانونی است.

حضور آمریکا در سوریه غیرقانونی است
که حضور آمریکا در سوریه غیرقانونی است.
حضور ترکیه در سوریه غیرقانونی است
که حضور ترکیه در سوریه غیرقانونی است.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۷:۵۴ ۲۲ شهريور ۱۴۰۲
ترکیه جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایر سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از سال 2011 تاکنون در امور داخلی کشورها دخالت و مداخله می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
آخرین اخبار