حسینی نژاد با اشاره به مشکلات پروژه هزار و ۱۰۰ مگاواتی انرژی خورشیدی در کرمان گفت: مقرر شد ظرف یک هفته، این مشکلات برطرف و سرمایه‌گذاری این پروژه آغاز شود.

 حسینی‌نژاد صبح امروز در حاشیه پانزدهمین جلسه کارگروه  تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمان در جمع خبرنگاران،  گفت: امروز پانزدهمین جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان  کرمان با بررسی مشکلات ۴۹ واحد‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی برگزار شد.

او با بیان اینکه در این جلسه، مشکلات ۲۰ واحد صنعتی و معدنی استان کرمان بررسی شد و مصوباتی برای رفع مشکلات آن‌ها داشتیم، افزود: در این جلسه مشکلات ۲ واحد صنعتی در جنوب استان کرمان نیز بررسی شد.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان، با اشاره به بررسی مشکلات ۲۹ واحد جهاد کشاورزی استان کرمان در این جلسه، بیان کرد: عمده مشکلات مطرح شده حوزه جهاد کشاورزی استان کرمان در زمینه تسهیلات و امهال وام‌های کشاورزی بود.

او با بیان اینکه بیشتر مشکلات مطرح شده واحد‌های صنعتی و معدنی استان کرمان در بحث سرمایه‌گذاری و ایجاد زیرساخت‌ها در شرکت شهرک‌های صنعتی استان برای حضور سرمایه‌گذاران بود.

 حسینی‌نژاد با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مطرح شده در ارتباط با تامین زیرساخت‌ها برای ایجاد نیروگاه انرژی پاک در استان کرمان بود، تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد مشکلات زمین برای سرمایه‌گذاری تولید انرژی برق پاک به سرعت حل شود.

او بیان داشت: استاندار کرمان از نبود تخصیص زمین در ارتباط با سرمایه‌گذاری برای تولید انرژی برق پاک گلامند بودند، بیان کرد: مقرر شده بود برای سرمایه‌گذاری و تولید هزار و ۱۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی زمینی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه سرمایه‌گذار این پروژه در استان کرمان و استان یزد مشترک است، ادامه داد: این پروژه در استان یزد، پیشرفت فیزیکی خوبی داشته؛ اما در استان کرمان با مشکلاتی روبه‌رو بوده است.

او با اشاره به گلایه استاندار از بعضی از دستگاه‌های اجرایی، گفت: در تخصیص زمین و آب به این پروژه و مسائل کارشناسی مشکلاتی وجود داشت که مقرر شد، ظرف یک هفته آینده این مشکلات حل شده و سرمایه‌گذاری این پروژه آغاز شود.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.