معاون اجرایی رئیس جمهور :

۲میلیون زائر وارد مشهد شده اند/ ۶میلیون نفر در راه

منصوری گفت: تاکنون ۲میلیون زائر به مشهد رسیده اندو خراسان رضوی تمام قد آماده پذیرایی از زوار است.

منصوری گفت: با توجه به اینکه امسال دهه پایانی ماه صفر و تراکم سفر‌های زیارتی به مشهد مقدس با تعطیلات تابستانی مدارس و دانشگاه‌ها مصادف شده، پیش بینی می‌شود جمعیت زوار امام رضا (ع) در دهه پایانی ماه صفر نسبت به چند سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته باشد.

معاون رئیس جمهور شرایط خدت‌رسانی را از زائران پیاده جویا شد و زائران پیاده و موکب‌داران در موکب امام جواد (ع) و همچنین زائر سرای امام هادی (ع) در فاصله ۱۰ کیلومتری مشهد در گفتگو با معاون اجرایی رییس جمهور خدمات ارائه شده را نسبت به پارسال بهتر توصیف کردند، اما به نواقصی در تامین آب شرب در مسیر اشاره کردند.

معاون اجرایی رئیس جمهور نیز گفت: برای پذیرایی و تدارک بهتر این ایام، کارگروه ملی زیارت به دستور رئیس‌جمهور و با ریاست مخبر، وزاری مربوطه و استاندار خراسان رضوی هفته گذشته برگزار و در این خصوص برنامه‌ریزی کامل و جامعی رخ داده است.

منصوری افزود: هفته گذشته رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت همه سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها را مأمور کردند تا تمام وقت بعد از برنامه اربعین پای کار خدمت‌رسانی در دهه آخر صفر بیایند.

گفتنی است، بخش‌های مختلف دولت با دستور آیت‌الله رئیسی در جهت ارتقای خدمت به زائران امام رضا (ع) تمام ظرفیت‌ها و امکانات خود را برای پذیرایی و میزبانی از زائران حرم رضوی بسیج کرده و با دستور رئیس‌جمهور کارگروه ملی زیارت به ریاست معاون اول از چندی قبل تشکیل جلسه داده تا برنامه ریزی و مدیریت ایام پایانی ماه صفر به نحوی باشد که کاستی‌ها و نواقص سال‌های گذشته به حداقل ممکن کاهش یابد و خدماتی نظیر حمل و نقل، اسکان زوار، بهداشت و درمان و برنامه‌های فرهنگی نسبت به گذشته ارتقا پیدا کند.

خدمات‌رسانی رایگان حمل و نقل عمومی در مشهد به زائران تا پایان ماه صفر

با دستور معاون اجرایی رئیس‌جمهور ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد مقدس اعم از اتوبوس و مترو جهت سرویس‌دهی به زائران امام رئوف با تمام ظرفیت به صورت رایگان تا پایان ماه صفر خدمت رسانی می‌کنند.

 معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: از نظر خدماتی در اربعین شرایط به خوبی مدیریت شد و بیش از ۷۰ درصد از زائران اربعین از خدمت رسانی رضایت داشتند و این به این خاطر بود که مردم در این امر پای کار بودند.

معاون اجرایی رئیس جمهور ضمن تمجید از برنامه ریزی استانداری خراسان رضوی برای استقبال از زائران حضرت رضا(ع) گفت: در حوزه کارهای زیر ساختی هزار و ۲۰۰ کیلومتر آسفالت ریزی و بهسازی مسیر دسترسی به مشهد طی ۲ سال گذشته انجام شد تا زیارت در این مسیرها تسهیل شود.

منصوری افزود: تا امروز ۲ میلیون زایر وارد خراسان رضوی شده است و این نشان می دهد با لطف خدا، استقبال از برنامه‌های آخر صفر از سالهای قبل بیشتر است و پیش‌بینی هشت میلیون زائر را داریم.

استاندار خراسان رضوی نیز گفت: در مسیرهای جاده ای و خدمت به زائران در داخل مشهد تسهیلات با هماهنگی همه دستگاه ها فراهم است و اگر مشکلی پس از این پیش آید، مدیریت خواهد شد.

یعقوبعلی نظری ادامه داد:خود مردم در این ایام مشغول خدمت رسانی و اسکان مردمی در حسینیه ها، مساجد و منازل به زوار هستند و دولت فقط هماهنگ کننده و پشتیبان است و در این راستا چند کمیته اصلی شامل حمل و نقل و اسکان زائران در مشهد و مسافران بین مسیر تا مشهد راه اندازی شده و برنامه ریزی در حوزه تغذیه نیز شرایط خوبی داشته است.

برچسب ها: دهه صفر ، زائران رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.