معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: شهرک مدرس در همدان پایلوت طرح برف‌روبی می‌شود.

حامد جلیلوند در صحن شورای شهر به ارائه طرح توجیحی انجام بهینه عملیات زمستانی در شهر همدان با محوریت توسعه پایدار پرداخت و افزود: طرحی قرار است برای برف‌روبی در شهر اجرایی شود که استفاده از نمک و شن را به حداقل می‌رساند.

او با بیان اینکه کار تحقیقاتی هفت ساله روی این طرح انجام شده و در شهر تبریز جواب داده است، گفت: با سفری که به این شهر داشتیم تمام زوایای اجرای این طرح بررسی شده و طرح خوبی خواهد بود.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: لازمه اجرای این طرح مشارکت چند اداره است تا مردم از آن منتفع شوند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه در حوزه برف روبی معضلات و مشکلاتی داشتیم و مدیریت را زیر سوال می‌برد که این طرح در این زمینه انجام شده است، گفت: با توجه به تحقیقاتی که انجام شده محلولی استفاده می‌شود که کار تحلیلی انجام شده و اثرگذار است.

علی‌اکبر نظری با بیان اینکه در عملیات برف‌روبی استفاده از ماسه و نمک، آلودگی محیط زیست و تخریب زیرساخت شهری را به دنبال دارد، اما این طرح می‌تواند جلوی این مسائل را بگیرد، گفت: می‌توانیم در مدت یک ماه این سیستم را ایجاد کنیم که اگر برف بارید مشکلات را برطرف کنیم.

او افزود: این طرح قرار است در شهرک مدرس به شکل پایلوت امسال اجرایی شود که امیدواریم آن را اجرایی و معضل شهر همدان را به حداقل برسانیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.