مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی بیش از تعهد خود در طرح ملی تولید و کاشت یک میلیارد درخت، تاکنون نهال تولید کرده است.

 نصرآبادی گفت: تعهد خراسان جنوبی در طرح ملی تولید و کاشت یک میلیارد درخت، تولید یک میلیون اصله نهال برای سال ۱۴۰۲ است که تاکنون یک میلیون و ۸۵۰ هزار اصله نهال تولید کرده است.

وی با بیان اینکه نهالستان‌های فعال خراسان جنوبی در این طرح از ۳ به ۲۲ نهالستان افزایش یافته است افزود: هم اکنون ۱۱۸ هکتار در ۱۶ نهالستان زیر کشت رفته است و بقیه نهالستان‌ها در حال بسترسازی برای کشت است.

نصرآبادی گفت: نهال‌های تولید شده در نهالستان‌های خراسان جنوبی از نوع بیابانی، جنگلی و میوه ده از جمله کاج توپی، اقاقیا، بادامک، بادام، سنجد، سرو شیرازی و سرو خمره‌ای است که پاییز امسال برای کاشت به مناطق مورد نظر انتقال و تحویل کشاورزان، روستائیان و مردم می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی یادآور شد: تعهد کاشت درخت نیز برای خراسان جنوبی در طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت در مدت ۴ سال، ۱۶ میلیون اصله نهال است که از آغاز این طرح ملی از نیمه اسفند سال گذشته تاکنون ۲۵۰ هزار اصله نهال کاشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۵:۲۲ ۲۲ شهريور ۱۴۰۲
خخخخخخخخخ یه طوری نوشتی یک میلیارد نهال در استان خراسان جنوبی داشتم شوکه میشدم و از جهتی هم خوشحال که استانی اینقدر قویی است
عزیز بنویس یک میلیون یا دو‌میلیون از یک میلیارد واقعا متاسفم برای خبر نوشتنتون