سرپرست آرامستان شهرداری تربت‌حیدریه گفت: هم‌اکنون یک سوم کارکنان آرامستان این شهرستان مشمول دریافت سختی کار هستند، در حالیکه کار در آرامستان‌ها جزو مشاغل سخت و زیان آور است و همه کارکنان باید از این امتیاز برخوردار باشند.

محمود اسداللهی گفت: از مجموع ۱۵ نفر پرسنل شاغل در آرامستان تربت حیدریه تنها سه نفر غسال مرد و ۲ نفر غسال زن حق سختی کار دریافت می‌کنند و بقیه شاغلین در سایر قسمت‌های آرامستان سختی کار دریافت نمی‌کنند، در حالیکه آنان در طول روز شاهد صحنه‌های دردآور بوده که روح و روانشان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
وی با بیان اینکه حتی گاه کارکنان بخش اداری مورد توهین و الفاظ غیراخلاقی از سوی برخی خانواده‌های متوفی قرار می‌گیرند، بیان کرد: این عزیزان با ارائه خدمات شایسته (غسل و کفن)، اما شاهد بدترین نگاه از سوی افراد جامعه نسبت به خود هستند.
به گفته وی، برخی همکاران و به خصوص افراد غسال عنوان شغلی خود را از شهروندان و حتی خانواده خویش پنهان می‌کنند.
سرپرست آرامستان شهرداری تربت‌حیدریه افزود: آماده باش شبانه برخی از کارکنان در این آرامستان و حاضر شدن آنان برای جمع کردن اعضای بدن فرد متوفی در تصادفات شدید رانندگی از دیگر وظایفی است که سختی کار در این حرفه را دو چندان می‌کند.

وی با بیان اینکه ارایه خدمات با کمک پنج دستگاه آمبولانس در آرامستان تربت حیدریه انجام می‌شود، گفت: تنها غسالخانه موجود این شهرستان در آرامستان جوادالائمه (ع) واقع در پنج کیلومتری تربت‌حیدریه نزدیک روستای «مورشک» از توابع بخش مرکزی قرار دارد.
اسدالهی با بیان اینکه ۱۲ هزار نفر در آرامستان تربت حیدریه دفن شده اند، بیان داشت: این آرامستان سال ۱۳۸۲ در زمینی به مساحت ۳۶.۵ هکتار احداث شد که از این میزان ۲۰ هکتار جنگل بوده، ۱۲.۵ هکتار قبر‌های عمومی و چهار هکتار نیز به قبر‌های خانوادگی اختصاص دارد.

وی متوسط متوفیان در شهرستان تربت حیدریه بر اساس میزان مراجعه به غسالخانه را دستکم پنج نفر در روز اعلام و اظهار کرد: انجام نورپردازی محوطه آرامستان با هزینه ۵۰۰ میلیون ریال، بلوک بندی جدیدی با هدف پیشگیری از پا گذاشتن روی قبر‌ها در هنگام تردد و عبور مرور شهروندان و ساماندهی قطعه هنرمندان، نام‌آوران و ایثارگران از اقدامات انجام شده در این آرامستان بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.