توزیع ۱۰۰ میلیون دُز واکسن تب برفکی مهاباد در کشور

مدیرعامل شرکت واکسن‌سازی مهاباد گفت: شرکت تولید واکسن این شهرستان پارسال ۱۰۰ میلیون دُز واکسن تب برفکی را در کشور توزیع کرده است.

جلال شلماشی مدیرعامل شرکت واکسن سازی مهاباد گفت: شرکت واکسن‌سازی مهاباد بزرگترین کارخانه در منطقه و ایران است که پارسال ۱۰۰ میلیون دُز واکسن تب برفکی را در سراسر کشور توزیع کرده است.

وی افزود: این شرکت کمک بسیار بزرگی در امر کنترل بهداشت و بیماری دام‌ها دارد و سازمان دامپزشکی با وجود فعالیت این شرکت دیگر نیاز به واردات واکس دام ندارد و می‌تواند به موقع واکسن را در اختیار داشته باشد و توزیع کند.

شلماشی اضافه کرد: کیفیت محصول و مانور تولید آن به گونه‌ای است که مشابه آن در کشور و منطقه وجود ندارد.

مسعود نویدی مسئول فنی شرکت واکسن‌سازی مهاباد هم گفت: واکسن آنتروتوکسیمی توکسوییدی، یکی از واکسن‌های دامی مخصوص نشخوارکننده‌های کوچک است که این بیماری به عنوان یک سکته مشهور بوده که عامل آن یک باکتری بی هوازی است که ما در حال تهیه طرحی هستیم که بصورت ۹ گانه این واکسن را تهیه کنیم و در آینده نیز خط تولید دو واکسن دیگر را در برنامه داریم که به عنوان طرح‌های دانش بنیان بتوانیم کشور را از لحاظ تولید برطرف کنیم.

نویدی با بیان اینکه تنها ارگانی که از شهرستان مهاباد واکسن را خریداری می‌کند سازمان دامپزشکی کشور است، اضافه کرد: کارخانه تولید واکسن تب برفکی مهاباد از لحاظ وسعت بزرگترین کارخانه تولید واکسن تب برفکی خاورمیانه است که مجوز اسمی این کارخانه برای ۱۰۰ میلیون دُز را دارد.

این شرکت در حال حاضر برای ۵۰ نفر اشتغال‌زایی کرده و از شرکت‌های مهم حوزه تولید واکسن در خاورمیانه محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.