تدوین سند جامع مدیریت بحران شهر تهران نیازمند تجمیع و یکپارچگی اطلاعات است

عضو شورای شهر تهران گفت: تجمیع اطلاعات دستگاه‌ها و سازمان های ذی‌مدخل در حوزه شهری پیش‌نیاز تدوین و تهیه اسناد سه‌گانه مدیریت بحران شهر تهران به عنوان طرح جامع مدیریت بحران است.

احمد صادقی با اشاره به اینکه تهران یکی از  پر مخاطره ترین شهرهای جهان است گفت: این سخن که اگر در تهران زلزله مهیبی رخ دهد تبدیل به فاجعه انسانی خواهد شد سخنی به گزاف نیست و بارها از سوی کارشناسان و اساتید این حوزه مطرح شده است، اما چه باید کرد که تعداد تلفات در حوادث  و سوانح طبیعی به حداقل برسد؟

صادقی ادامه داد: در این راستا اسناد ملی مدیریت بحران کشور نوشته شده و به تبع آن مقرر شد تا اسناد استانی تا رده های تقسیمات کشوری نیز نگاشته و تدوین شود. یعنی این اسناد برای شهر تهران نیز باید نگاشته و تدوین شود.

صادقی افزود: این امر، مصوبه ستاد ملی مدیریت بحران کشور، مصوبه شورای شهر تهران و مصوبه شورای مدیریت بحران را دارد.

این عضو شورای شهر تهران گفت: این طرح و سند بسیار مثمر ثمر خواهد بود چرا که بر اساس آن می توانیم تلفات را به حداقل برسانیم ولو به نجات جان یک نفر بیشتر، همانطور که در آیه ۳۲ سوره مبارکه مائده اشاره شده است نجات جان یک نفر به معنای نجات جان همه است. لذا اهمیت این طرح بر هیچ کس پوشیده نیست. 

صادقی در ادامه سخنان خود گفت: با این وجود در نگارش این اسناد یک مشکل بزرگ وجود دارد که البته قابل حل است و آن دسترسی و تجمیع اطلاعات از دستگاه ها و سازمان هایی نظیر آبفا، اداره گاز، اداره برق ، سازمان های شهرداری و غیره است. 

صادقی در ادامه افزود: تشکیل چنین جلساتی برای آن است که نوع و جنس داده ها مشخص شود و هماهنگی ها برای در اختیار قرار دادن اطلاعات صورت گیرد. 

وی افزود: اگر در برنامه ریزی برای اجرای زیر ساخت ها نیازمند مصوبه شورا هستیم آن را مطرح کنیم، اگر نیاز به مجوز های خاص است آن را بگوییم ، اگر نیاز به مجوز از نهاد های امنیتی بالادست هست مطرح کنیم تا در این خصوص هماهنگی و برنامه ریزی شود و موانع و مشکلات مرتفع گردد و بتوانیم یک سند جامع و امن برای تهران تدوین کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار