ایجاد نخستین مسیر امدادرسانی به شهروندان در شرق تهران

شهردار منطقه ۱۴ از تعیین و ایجاد مسیر لازم جهت امدادرسانی فوری و بدون وقفه به شهروندان دارالمومنین تهران در مواقع بروز بحران احتمالی خبر داد.

 امیر یزدی، شهردار منطقه ۱۴ گفت: به منظور جلوگیری از اتلاف زمان و انرژی که از فاکتورهای بسیار مهم و حیاتی در روند مدیریت بحران است، مسیر ویژه امدادرسانی برای ارائه خدمات سلامت محور شهروندان در این محدوده  ایجاد می‌شود .

وی ضمن بررسی تمهیدات و پیش بینی‌های لازم در این خصوص که با حضور معاون پدافند غیرعامل سازمان مدیریت بحران ،متولیان بیمارستان بعثت، مترو و مدیران شهری صورت گرفت، مسیر اتصال بیمارستان بعثت تا پایانه مترو  را بهترین شرایط و گزینه برای اجرای این طرح مدیریت بحران و انتقال مجروحان احتمالی در کوتاه‌ترین زمان و فاصله به مرکز درمانی برشمرد.

یزدی با بیان اینکه مترو فضای امن و مناسبی است، گفت: با بهره مندی از حمل و نقل عمومی  و دسترسی‌های لازم  از این طریق به بیمارستان‌ها می‌توان پیش بینی‌ها و تمهیدات لازم جهت خدمت رسانی کیفی و سریع را برای شرایط بحرانی  فراهم و کنترل کنیم.

محمد حسن فصیح، معاون پدافند غیرعامل سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران نیز  با تاکید بر اهمیت مدیریت بحران در مواقع بروز بلایای طبیعی یا حوادث غیرمنتظره همچنین اولویت دستور کار این طرح را یادآور شد و گفت: این مسیر اتصالی بدون تردید در انتقال امن و ایمن مجروحان و تجهیزات درمانی،کاهش میزان خسارات و آسیب و کنترل روند بحران تاثیرگذار و کارساز است.

وی ضمن تاکید بر برنامه ریزی، بررسی دقیق و  کارشناسی برای تعیین بهترین مسیر پیشنهادی و همچنین لزوم هماهنگی میان گروه‌های مختلف جهت تسریع در دستیابی به نتایج  و بهره‌گیری از پتانسیل‌های علمی و اجرایی برای اجرای این طرح، اظهار کرد: به عنوان نهاد  خدمت رسان به مردم در کنار شهرداری منطقه هستیم و برای اتخاذ تمهیدات لازم برای اجرای این طرح   و کمک‌رسانی به شهروندان در مواقع بحران احتمالی اهتمام ویژه داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار