نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه ثبت نام اولیه داوطلبان انجام شده است این طرح به مدت شش ماه مسکوت شد. 

محمدصالح جوکار رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: بعد از مدت‌ها طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گرفت که با امضای ۵۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توجه به اینکه در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم و ثبت نام اولیه داوطلبان نیز انجام شده، این طرح به مدت شش ماه مسکوت شد. 

جوکار با اشاره به اینکه صحن مجلس نیز به مسکوت شدن طرح به مدت شش ماه رای داد، ادامه داد: در طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان، ۴۰ نفر نماینده به حوزه‌های انتخابیه اضافه می‌شوند واین درحالی است که ۱۲۰ حوزه انتخابیه داریم و این نمایندگان جدید براساس جمعیت، پراکندگی جمعیت و.. توزیع می‌شوند که برخی نمایندگان  بر این اساس افزایشی در برخی از حوزه‌ها ندیدند پس نهایتا به مسکوت ماندن طرح رای دادند، وفقه‌ای شش ماه افتاد و در اواخر اسفندماه نیز دوباره طرح مطرح می‌شود. 

او ادامه داد: سهم استان یزد دو نماینده یکی برای حوزه انتخابیه یزد، اشکذر و زارچ و یکی برای تفکیک حوه انتخابیه بافق، بهاباد، مهریز و برای ابرکوه و مروست وخاتم نیز یک حوزه انتخابیه ایجاد می‌شود که انشالله با این شیوه بسیاری از مشکلات استان و حتی کشور حل وفصل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار