رییس اداره مدیریت بحران راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: تعداد شتاب‌نگار‌های نسل چهارم در سطح استان به ۳۲ دستگاه افزایش یافت.

رییس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه دستگاه‌های شتاب‌نگار برای تشخیص شتاب و بزرگی زلزله مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: ۱۷ مورد جدید و نسل ۴ از این دستگاه‌ها در استان نصب شد که با نصب این موارد جدید، تعداد شتاب‌نگار‌های نسل چهارم (هشدار سریع و پاسخ سریع) به ۳۲ دستگاه در سطح استان افزایش یافت.

علی قهرمانی افزود: در حال حاضر با هدف تکمیل شبکه تهیه، نصب و راه اندازی شتاب‌نگار در ارومیه، سیلوانا، رشکان، میرآباد، ربط، چهاربرج، باروق، شاهین دژ، لاجان، کوزه رش، سیلاب، فیرورق، ایواوغلی، یولاگلدی، شوط و آواجیق در اولویت است.

وی ادامه داد: با توجه به لرزه‌خیزی آذربایجان‌غربی و وجود گسل‌های فعال و همچنین لحاظ توپوگرافی استان و اهمیت امدادرسانی به‌موقع به آسیب دیدگان در زمان وقوع زلزله، تکمیل شبکه شتاب‌نگاری بسیار ضروری است.

رییس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اضافه کرد: با استفاده از این دستگاه‌ها تبادل اطلاعات، تجزیه و تحلیل اطلاعات با حساسیت بالا و کمترین زمان انجام می‌شود.

قهرمانی گفت: با این اطلاعات، شتاب و بزرگی زلزله را می‌توان تشخیص داد و همزمان این دستگاه می‌توانند با دستگاه‌های اطراف ارتباط یافته و مسیر گسل را نشان داده و به مدیر بحران کمک کند تا مسیر تخریب زلزله را تعیین کرده و اکیپ‌های امدادرسان را به مسیر‌ها روانه سازد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.