معاون استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ۴۵ ایستگاه فعال شبکه شتاب نگاری در استان وجود دارد که از این تعداد چهار ایستگاه در شهر ارومیه فعال است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه،  آیدین رحمانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی امروز در ششمین جلسه شورای فنی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۴۵ ایستگاه فعال شبکه شتاب نگاری در سطح استان وجود دارد که از این تعداد چهار ایستگاه در شهر ارومیه فعال است.

رحمانی اظهار داشت: برنامه ریزی‌های مدون در خصوص پیشگیری از زلزله امری ضروری است و باید برنامه‌های این بخش با قدرت ادامه یابد.

وی اضافه کرد: استفاده از تکنولوژی‌های نوین همچون دستگاه‌های شتاب نگار و لرزه نگار از مهمترین مسائلی است که باید در بحث پیشگیری از زلزله مورد استفاده قرار بگیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: استفاده از تکنولوژی‌های نوین در حوزه ساخت مسکن نیز باید مورد توجه دستگاه‌های مربوطه قرار بگیرد.

رحمانی افزود: یکی از موضوعاتی که باید در حوزه ساخت مسکن مورد توجه قرار بگیرد، استفاده از دستگاه‌های نوین ساخته شده در حوزه ساخت مسکن است که باید در دستور کار قرار بگیرد تا بتوان قدم‌های خوبی را در سازه‌های خود داشته باشیم.

وی تاکید کرد: توجه به این مسائل از ضروریات مورد توجه بوده، زیرا مساله‌ای که با جان مردم مرتبط بوده همیشه مهم است.

پدیده فرو نشست زمین، بحث و بررسی بانک اطلاعاتی شبکه شتاب نگاری و مدیریت بحران در مواقع زلزله نیز از مهمترین موضوعات مورد بحث در این جلسه بود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.