رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شباهت علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا، توصیه کرد گروه‌های پرخطر از اواسط شهریور به بعد نسبت به تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند.

شهنام عرشی رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در این فصل و همچنین فصل پاییز نیاز است افرادی که علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا دارند، از ماسک استفاده کنند و در روز‌هایی که علائم تب دارند، یک تا سه روز در منزل بمانند و استراحت کنند.

وی با بیان اینکه به طور معمول در آبان هر سال، شاهد اوج آنفلوآنزا در کشور هستیم، ادامه داد: افرادی که سن بیشتر از ۶۰ سال و بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی، دیابت شدید، بیماری‌های ریوی و یا بیماری‌هایی دارند که سیستم ایمنی را ضعیف می‌کند، باید واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: بر اساس آخرین دستورالعمل کمیته ملی واکسیناسیون کووید ۱۹، افراد بالاتر از ۶۰ سال سن، در صورتی که در یکسال گذشته واکسن کرونا تزریق نکرده اند، یک نوبت یادآور واکسن کرونا تزریق کنند.

وی با اشاره به فرا رسیدن فصل سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی، گفت: در شهریور و اوایل پاییز، ممکن است شاهد بیماری‌ها و اسهال‌های روده‌ای باشیم بنابراین شستشوی دست قبل از مصرف غذا، پرهیز از مصرف غذای خام و سالاد در بیرون از منزل را توصیه می‌کنیم.

دکتر عرشی افزود: اگر افرادی هستند که اسهال شدید دارند و مدت آن بیشتر از یکی دو روز شده، توصیه بر این است که در نخستین فرصت به پزشک معالج، مراجعه و درمان‌های لازم را دریافت کند.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: افرادی که از سفر‌های با تجمع بالا باز می‌گردند، در صورت وجود علائم سرماخوردگی به مدت دو تا سه روز در منزل بمانند و اگر به هر دلیلی مجبور به ترک منزل می‌شوند و علائمی مانند عطسه، سرفه و آبریزش بینی دارند، باید از ماسک استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۱ شهريور ۱۴۰۲
دلایل علمی؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
به راحتی به اساتید دانشگاهی ارتقا رتبه ندهید . به راحتی به اساتید رتبه استاد تمامی ندهید . در رتبه اساتید دانشگاهی بازنگری شود . اساتیدی که بدون ثبت اختراع و کار صنعتی شاخص ارتقا رتبه میگیرند درست نیست . دانشگاه ها را از مقاله محوری خارج کنید . چرا ارز های هنگفت صرف انتقال تکنولوژی های قدیمی صنعتی در نفت و گاز و پتروشیمی می شود . چرا به جای محققان چینی ، دانشگاه های کشور مجری طرح ها نمی شوند . چرا اساتید دانشگاه ها مقاله به زبان خارجی محور شده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
متاسفانه شاهد خودرو هایی با چراغ های با نور سفید خیره کننده در خیابان ها هستیم که هم راننده مقابل را کور می کند هم دید عابر پیاده را ازبین می برد و جدیدا چراغ های قرمز و آبی شبیه پلیس روی خودرو های عادی می بندند . با جدیت با این برهم زنندگان اسایش و امنیت برخورد کرده و خودرو هایشان را توقیف کنید . لطفا دوربین های شناسایی هوشمند را افزایش دهید و امنیت مردم را تامین کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
برای ظهور حضرت مهدی (عج) دعا کنید

برای خشنودی حضرت مهدی (عج) صلوات بفرستید.

برای ظهور حضرت مهدی (عج) دعا کنید

برای خشنودی حضرت مهدی (عج) صلوات بفرستید.
آخرین اخبار