فرماندار ویژه مهاباد گفت: دستگاه‌های متولی نسبت به وقوع حوادث به ویژه سیل آمادگی لازم را داشته باشند.

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد در جلسه ستاد مقابله با حوادث گفت: امسال با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر وقوع بارش‌های بیشتر از حد نرمال ضروری است دستگاه‌های متولی نسبت به وقوع حوادث به ویژه سیل آمادگی لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: لایروبی رودخانه‌ها با اولویت حاشیه پل‌ها و همچنین بررسی طرح‌های هدایت آب‌های سطحی قبل از شروع بارندگی در دستور کار قرار گیرد.

عباسی اضافه کرد: هلال احمر نسبت به مکان یابی اسکان اضطراری در مواقع ضروری با همکاری دستگاه‌های متولی اقدام کند تا بتوان هنگام بحران برای اسکان شهروندان از آن استفاده کرد.

فرماندار ویژه مهاباد با تاکید بر اینکه پایان کار ساختمان‌ها باید منوط به دستورالعمل‌های مقابله با آتش سوزی باشد، افزود: سنسور‌های هوشمند ویژه آتش سوزی در ساختمان‌های در حال احداث لازم و الزامی است.

وی ادامه داد: نواقص و کمبود‌های امکانات آتش نشانی هم احصا و تلاش می‌کنیم نسبت به تجهیز و ارتقای اقدام شود.

عباسی همچنین بیان کرد: تردد دستگاه‌های حامل مواد شیمیایی و خطرناک به ویژه در مسیر حاشیه سد بدون هماهنگی قبلی ممنوع بوده و از رفت و آمد خودرو‌های تهدید کننده با همکاری پلیس راه جلوگیری خواهد شد.

وی با اشاره به ساخت و ساز‌های غیرمجاز نیز گفت: هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه‌ها ممنوع بوده و دستگاه‌های متولی در این رابطه باید به وظایف خود در قبال برخورد با این اماکن برخورد کنند.

به گفته وی، همه دستگاه‌ها باید آمادگی لازم را برای مقابله با حواث داشته باشند و در هنگام بحران نیز نسبت به اطلاع رسانی به موقع به شهروندام اقدام نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.