عادل گفت: امسال از محل اجرای نیات واقفان تعداد ۳۶۱ موکب خدمت‌رسانی به زوار برپا شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست خبری جمع‌بندی عملکرد این سازمان در مراسم اربعین با اعلام این خبر که در مجموع ۹۸ میلیارد و ۶۶۳ میلیون و ۱۷۳ هزار برای اربعین هزینه شده، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم اربعین ۳۶۱ موکب برپا کرده، که شش میلیون و ۶۲۵ هزار و ۴۴۲ پرس غذا توزیع شده است. 

حجت‌الاسلام عادل ادامه داد: در این مدت دو میلیون و ۶۹۸ هزار میان وعده و ۱۱ میلیون و ۸۶۴ هزار و ۴۹۹ آب توزیع شده است. ۱۰ میلیون و ۴۱۶ هزار و ۴۴۰ لیوان شربت، هشت میلیون و ۹۸۴ هزار و ۳۴۱ لیوان چای و پنج میلیون و ۹۲۹ هزار و ۹۷۶ لیوان دمنوش به زائران توزیع شده است. 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در این مدت به ۹۰۲ هزار و ۴۲۷ نفر زائر اسکان شبانه داده شده و شش هزار و ۸۶۸ خادم در مواکب خدمت‌رسانی کردند. در مواکب ۱۶۷ پزشک مستقر شده بودند و ۳۱ هزار و ۷۷۰ نفر ویزیت شدند.

وی با بیان اینکه ۶۱ تیم نظارتی در موضوعات مالی، حراست و عملکردی داشتیم، بیان کرد: متاسفانه سه نفر در مواکب مصدوم شدند و الحمدالله فوتی نداشتیم. بقاعی که در روز اربعین مراسم جاماندگان اربعین را برگزار کردند، یک هزار و ۴۰ بقعه بوده است. در امامزادگان هم پنج میلیون و ۲۹۱ هزار و ۷۰۰ نفر در مراسم جاماندگان شرکت کردند.

حجت‌الاسلام عادل با بیان اینکه در کمیته روابط عمومی ۸۱ خبرنگار در مواکب حاضر شده بودند، گفت: ۶۳ مستندساز حضور داشتند و در مجموع ۳۷۷۴ دقیقه مستند از رسانه‌ها پخش شد. در کمیته قرآنی هفت گروه سرود، ۹۶ قاری، چهار گروه تواشیح و ۸۴۳ محافل قرآنی برپا شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره فعالیت کمیته فرهنگی و تبلیغ توضیح داد: ۴۰۵ مبلغ در مواکب مستقر بودند، که ۷۲۵۴ سخنرانی انجام شد. ۴۵۰۰ روضه خوانده شد و ۱۴۰ هزار و ۸۴۵ اقلام فرهنگی بین زائران توزیع شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار