سه هزار قلم تجهیزات پزشکی برای بیمارستان‌های خراسان رضوی تهیه شد

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیش از سه هزار قلم تجهیزات پزشکی جدید و پیشرفته در راستای توسعه عدالت در سلامت از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی نصب و راه‌اندازی شده است.

عباس ایزدی مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دستگاه سی. تی. اسکن آنژیوگرافی قلبی، دستگاه «تومو تراپی» ویژه درمان‌های پیشرفته سرطان، دستگاه ام. آر. آی، دستگاه «براکی‌تراپی» ویژه درمان سرطان، دستگاه سی. تی «سیمولاتور» برای کمک پلن درمان در رادیوتراپی، دستگاه آنژیوگرافی برای جراحی عروق مغزی و تشخیص سه بعدی عروق مغز و دستگاه اکوکاردیوگرافی پیشرفته قلب و تخت‌های بیمارستانی از این جمله است.

وی بیان کرد: امروزه اهمیت تجهیزات و اقلام پزشکی در نظام سلامت جامعه بر کسی پوشیده نیست که با پیشرفت فناوری و ساخت تجهیزات پزشکی جدید، سرمایه و هزینه زیادی از بخش بهداشت و درمان در این بخش صرف می‌شود.

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: استفاده از تجهیزات پزشکی مناسب نقش مهمی در افزایش بهره‌وری، سهولت انجام امور، کاهش بار کاری پرسنل و کاهش خطر‌های احتمالی برای پرسنل و بیماران دارد.

وی گفت: در ایام دهه پایانی ماه صفر و از اربعین حسینی تا شهادت امام رضا (ع) با توجه به اوج حضور عزاداران رضوی در مشهد، افزایش حدود ۲۰ درصدی ظرفیت تخت و تجهیزات پزشکی بیمارستانی در تمامی مراکز درمانی مشهد و به‌ویژه بیمارستان‌های محدوده حرم مطهر رضوی پیش‌بینی شده است.

ایزدی افزود: آخرین وضعیت تجهیزات پزشکی مراکز درمانی و دستگاه‌‎های اکسیژن‌ساز تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای اجرای هرچه بهتر مأموریت ایام دهه پایانی ماه صفر مورد ارزیابی قرار گرفت که خوشبختانه تمامی تجهیزات موجود در بیمارستان‌ها در شرایط و وضعیت مطلوبی قرار دارند.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا با همکاری معاونت‌های درمان و توسعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد تمامی نیاز‌های بیمارستانی در حوزه تجهیزات پزشکی را تأمین کنیم تا خدمت‌رسانی به بیماران در تمامی ایام سال از جمله روز‌های دهه پایانی ماه صفر به‌سرعت و بی‌وقفه انجام شود.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار