مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: بر اساس آمار‌ها امسال میزان صادرات کالا‌های قم به روسیه، ارمنستان و ازبکستان افزایش داشته است.

عباس شیرمحمدی گفت: استانداری قم آمادگی همه جانبه‌ای برای همکاری با تولید کنندگان، سرمایه گذاران و بخش خصوصی دارد و این رویکرد در دوره جدید مدیریت استانداری قم از سوی استاندار مورد تاکید است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزایش مبادلات با کشور‌های مختلف را از جمله برنامه‌های دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم برشمرد و گفت: تا پایان تیرماه سال جاری ۳۸ کشور جهان مقصد کالا‌های صادراتی از استان قم بوده اند.

شیرمحمدی با اشاره به افزایش سهم صادرات استان قم در طی سال‌های اخیر گفت: در سال ۱۴۰۱ میزان صادرات ثبت شده در استان قم ۳۴۸ میلیون دلار بوده که این رقم در تاریخ این استان بی نظیر بوده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم بیان کرد: مقصد صادرات استان قم به کشور‌هایی همانند عراق، افغانستان، امارات، پاکستان، روسیه و ترکیه است.

شیرمحمدی به نوع کالا‌های صادراتی از استان قم نیز اشاره کرد و افزود: صنایع شیمیایی، ماشین آلات مکانیکی، محصولات لبنی، سنگ ساختمانی، روغن‌های گیاهی و خوراکی، فرآورده‌های غلات و همچنین مواد پلاستیکی، دمپایی و صندل، آهن‌آلات و فلزات از جمله مهمترین محصولات صادراتی استان قم به دیگر کشور‌های بوده است.

شیرمحمدی عنوان کرد:امسال نیز تلاش‌ها و برنامه ریزی‌ها در راستای افزایش صادرات و مبادلات تجاری با دیگر کشور‌های جهان معطوف شده و بر اساس آمار‌ها در سال جاری میزان صادرات کالا‌های قم به روسیه، ارمنستان و ازبکستان افزایش داشته است و کالا‌های استان قم در روسیه مورد استقبال مردم این کشور قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار