شهردار یزد گفت: کارت رایگان ناوگان حمل و نقل عمومی یزد برای دانش‌آموزان صادر می‌شود.

ابوالقاسم محی‌الدینی، شهردار یزد با اشاره به آغاز فعالیت ستاد مهر شهرداری یزد گفت: حمل و نقل و سرویس مدارس، ترافیکی، زیباسازی مدارس و همچنین عمرانی، عناوین چهار کمیته‌ای است که ذیل فعالیت این ستاد تشکیل شده است. 

او افزود: این طرح از امروز به مدت ۱۰ روز انجام می‌شود تا خودرو‌ها و سرویس‌هایی که می‌خواهند دانش‌آموزان را منتقل کنند، مشکلی نداشته باشند.
 
شهردار یزد در ارتباط با فعالیت کمیته حمل و نقل گفت: در شهر یزد تا یک ماه قبل، کمتر از ۱۰۰ اتوبوس داشتیم که تا چند روز آینده، تعداد اتوبوس‌ها را به ۱۲۰ مورد می‌رسانیم.

او گفت: همچنین برنامه‌ریزی شده که دانش‌آموزان بتوانند از حمل و نقل عمومی بیشترین استفاده را داشته باشند.

محی الدینی با بیان اینکه تعدادی هم کارت رایگان استفاده از حمل و نقل عمومی برای دانش‌آموزان صادر می‌شود، گفت: سال گذشته تا نیمه شهریور ۲۵۰ سرویس سواری داشتیم، ولی امسال تاکنون هزار و ۶۴۰ سرویس ثبت‌نام کرده‌اند.

محی الدینی ادامه داد: تاکنون ۱۳۴ سرویس مینی بوس اقدام به ثبت قرارداد کرده‌اند و پیش‌بینی ما این است که حداقل ۲ هزار و ۱۰۰ دستگاه سواری و بیش از ۲۰۰ دستگاه مینی بوس تا قبل از مدارس برای سرویس ثبت نام کنند و با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام گرفته امکان افزایش آن وجود دارد.

او از خط کشی عابر پیاده مسیر‌های منتهی به مدارس حاضر در معابر اصلی به عنوان یکی دیگر از اقدامات شهرداری یاد کرد و گفت: برای این منظور حدود ۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، تمام تابلو‌هایی که برای عبور دانش‌آموزان لازم است هم نصب خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.