رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در قانون حمایت از اطفال و نوجوانان یکی از وضعیت‌های مخاطره آمیز ترک تحصیل است که آینده شغلی و آینده اجتماعی یک فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

حیدر آسیابی در سومین جلسه پیشگیری از وقوع جرم استان گلستان گفت:مهمترین تصمیماتی که برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل گرفته شد بحث ایجاد نظام آموزشی به ویژه در دوره متوسطه و پایین تراز آن است.

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه نقش تعلیم و تربیت و آموزشی در بحث تربیت افراد جامعه و آیندگان این جامعه مهم است افزود: در قانون حمایت از اطفال و نوجوانان یکی از وضعیت‌های مخاطره آمیز ترک تحصیل است که آینده شغلی و آینده اجتماعی یک فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

آسیابی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات ترک فعل و جرم انگاری برای متولیان امر اعم از خانواده و ارگان‌هایی که متولی آموزش فرد بوده افزود: ظرفیت‌های قانونی به موقع اجرا نشده و ما در حال آمارگیری هستیم که چه میزان از دانش آموزان ترک تحصیل کرده و یا بازمانده از تحصیل هستند.

نظری مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه گفت:طی یک سال گذشته ۳ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل به تحصیل برگردانده شدند.

او افزود:یکی از مباحث بازماندن از تحصیل فقر مالی، طلاق والدین، بی سرپرستی، بد سرپرستی و دوری مسیر مدرسه از جمله مسائلی است که دست به دست هم می‌دهند تا دانش آموزان از تحصیل باز بمانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.