مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: از مهم‌ترین مشکلاتی که جوانان و نوجوان ما در حال حاضر این است که به دنبال هنرآموزی نمی‌روند و درگیر کارهای روزمره، درآمدهای کاذب و مدرک‌گرایی شده‌اند.

جلیل شهریای،  گفت: ما باید برای جوانان و نوجوانان جویای کار و مهارت ایجاد علاقه و توجه کنیم؛ چرا که تا کنون مسیریابی‌ها دچار مشکل بوده و جوان امروز به دنبال کار سبک است، بنابراین باید بهانه را از جوان جویای کار بگیریم و به سمت هنرآموزی هدایتش کنیم تا بر داشتن شغل شرافتمندانه اقدام کند.

وی افزود: باید هدف‌گیری شغلی انجام شود و جمعیت حدود ۱۰ هزارنفری از مرد و زن متقاضیان طرح ما هستند و در جامعه متقاضیان زن جهت یادگرفتن مهارت اقدام می‌کنند و آموزش می‌بینند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تصریح کرد: در زمینه اشتغال کارهای دیگری ازجمله استفاده از ظرفیت خیرین در شناسایی افراد جویای کار استفاده شده است که در کنار آنان از تأمین تجهیزات و مربی بهره ببریم.

وی ادامه داد: باید برای جوان جویای کار ایجاد الگوسازی شود، طی سال گذشته در آموزش فنی و حرفه‌ای استان دو مدال طلا و یک برنز و دو دیپلم افتخار در رشته‌های تولید نرم‌افزار موبایل توسط نوجوان ۱۳ساله و همچنین در رشته صافکاری جوان ۱۹ سال و در رشته‌های صنعت خودرو و پیرایش مردانه دیپلم افتخار کسب شده است.

پیشرفت چشمگیر حوزه صنعت با تلفیق بخش خصوصی و دولتی

شهریاری اذعان کرد: از دیگر کارهای شاخص آموزش فنی و حرفه‌ای تلفیق بخش خصوصی و دولتی بوده که در تولید قطعات صنعتی با مشارکت بخش خصوصی پیشرفت چشمگیری حاصل شده است که شامل تولید قطعات صنعتی با مشارکت بخش خصوصی، آشپزی، گردشگری، حوزه معدن است.

وی گفت: از دیگر رشته‌هایی که موجب ایجاد برای افراد جویای کار می‌شود شامل تعمیر ماشین‌های دیزل دریایی، تعمیر خودروهای جدید و برد الکترونیکی آنها است که نشان از تخصصی‌شدن آموزش‌ها دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اظهار کرد: ۹۹ درصد گرایش بانوان به رشته‌های آرایشگری و خیاطی است، درصورتی که در تولید انواع نان‌ها، شیرینی‌های خشک و سبزیجات در قالب مشاغل خانگی و غیر خانگی شغل ایجاد می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار