رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: ۹۴ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به این استان در اجرا و تکمیل طرح‌های عمرانی و اقتصادی محقق شد.

داود شایقی با اعلام این خبر اظهار کرد: سفر رئیس‌جمهور در پاییز ۱۴۰۰ زمینه‌ساز تحرک بخشی به اقتصاد استان به‌ویژه در طرح‌های عمرانی و اقتصادی شد و پیشرفت فیزیکی طرح‌های بزرگ مانند راه‌آهن اردبیل به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

او اضافه کرد: طی این مدت و از محل منابع تهاتر نفت، ماده ۵۶ و مصوبات سفر عمده منابع جذب شده و مصمم هستیم به‌زودی بقیه منابع مالی پیش‌بینی شده از این محل‌ها را دریافت کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد منابع و اعتبارات کشور به‌صورت متمرکز در مرکز کشور توزیع می‌شود و توزیع ۲۰ درصد اعتبارات در اختیار استان‌ها است که با رعایت اصول توسعه متوازن در بین شهرستان‌ها توزیع می‌شود.

شایقی با تاکید بر لزوم تخصیص ۱۰۰ درصدی بودجه گفت: بودجه سال ۱۴۰۱ تا شهریورماه فرصت تخصیص و جذب را دارد و اجازه نخواهیم داد ریالی از منابع استانی به خزانه برگشت داده شود.

شایقی در عین حال گفت: تاکنون بیش از ۹۰ درصد اعتبارات سال گذشته این استان جذب شده و بقیه نیز تا آخر شهریورماه برای تکمیل طرح‌های عمرانی و اقتصادی پرداخت خواهد شد.

او با بیان اینکه سال گذشته ۱۴۲ طرح عمرانی و اقتصادی در استان اردبیل به بهره‌برداری رسید، افزود: در مجموع بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ طرح کوچک و بزرگ در مناطق مختلف استان در دست اجرا است که ۱۸ مورد آن در مرحله تکمیل و آماده افتتاح است.

شایقی ضرورت تخصیص اعتبارات مناطق سیل‌زده استان را خواستار شد و گفت: بر اساس پیگیری‌های به عمل آمده قرار است تا آخر شهریور ماه اعتبارات مورد نیاز برای بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده استان از جمله گرمی و مشگین‌شهر اختصاص داده شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه مولدسازی بهترین راهکار در تبدیل به احسن املاک و ساختمان‌های مازاد دولتی است، افزود: موضوع مولدسازی اموال در سال‌های گذشته به حال خود رها شده بود، ولی هم‌اکنون ساختمان‌های بلاتکلیف استان در مرحله فروش قرار گرفته و زمین‌های بلااستفاده نیز در این حوزه شناسایی شده است.

او هدف اصلی دولت از این طرح را استفاده بهینه از دارایی‌های راکد و بلااستفاده و تبدیل به احسن آن ذکر کرد و گفت: منابع حاصل از مولدسازی صرف تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام استان می‌شود و به هیچ وجه دستگاه اجرایی حق ندارد از این منابع برای هزینه‌های جاری استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.