نخست وزیر انگلیس که قرار است برای شرکت در اجلاس گروه ۲۰ به دهلی نو سفر کند، اعلام کرد برنامه جامع تجاری هند و انگلیس نیازمند کار بسیار است.

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس روز جمعه گفت که لندن لزوماً قرارداد تجاری با هند منعقد نخواهد کرد. سوناک پیش از سفر خود به دهلی نو برای اجلاس سران گروه ۲۰، گفت که تعمیق روابط دو جانبه انگلیس به ویژه از نظر اقتصادی بسیار مهم است .

او به خبرنگاران گفت: به همین دلیل است که ما برای یک توافق تجارت آزاد جاه طلبانه و جامع کار کرده ایم، اما این امری مسلم نیست. این کار‌ها مستلزم زمان زیادی است.

به گزارش تل تریدر، سوناک گفت: من همیشه گفته‌ام که نباید کیفیت را فدای سرعت کنیم و ما باید به چیزی برسیم که واقعا برای هر دو طرف کار کند.

وی افزود که هر بار که با همتای هندی خود نارندرا مودی ملاقات می‌کند، پیشرفت توافق را بررسی می‌کند، اما تجارت هدف اصلی سفر فعلی او نخواهد بود.

او گفت: خیلی چیز‌های دیگر وجود دارد که قرار است در مورد آن‌ها بحث کنیم.

پیش از این نارندرا مودی، نخست وزیر هند پس از گفت وگوی تلفنی با ریشی سوناک‌، همتای انگلیسی خود گفته بود: هند و انگلیس روز پنجشنبه بر اهمیت انعقاد زودهنگام توافقنامه تجارت آزاد جامع و متوازن (FTA) توافق کردند.  همان زمان یکی از سخنگویان دفتر نخست وزیری انگلیس به تلگراف ایندیا گفت: سوناک امیدوار است که انگلیس و هند بتوانند به پیشرفت خوبی در مذاکرات برای نهایی کردن یک توافقنامه تجارت آزاد جامع برسند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار