مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: بنادر مازندران باید یک مدیرکل داشته باشند تا پیگیر امورات بوده و با درایت عمل کند.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار با محمدعلی موسی پور گرجی مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد، گفت: اقتصاد دریامحور شعار بسیار خوب و ضروری است و هر کشوری که دریا دارد اقتصاد دریامحور هم برایی او حیاتی است، اما لوازم این شعار باید فراهم و عملیاتی شود.

او با بیان اینکه تا عقلانیت در مدیریت نباشد هیچ شعاری اجرایی نخواهد شد، به ظرفیت‌های موجود در بندر امیرآباد اشاره کرد و افزود: وجود بیش از هزار هکتار زمین، ظرفیت ۷ میلیون تنی تخلیه و بارگیری در سال، واردات ۲۷۰ میلیارد دلار در سال، ایجاد فرصت در جنگ روسیه و اوکراین، آماده بودن محصولات و تولیدات از جمله این ظرفیت‌ها است، اما چه چیزی باعث می‌شود که نتوانیم تولید و مصرف را به هم وصل کنیم؟ خیانت است یا بی‌کفایتی؟ 

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه مدیریت متمرکز باید محوری‌ترین مسئله باشد، ادامه داد: اینکه هر کسی ساز خودش را بزند مانع مدیریت صحیح است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه یک باغدار مرکبات پارسال درخواست حل معضل مرکبات را تا سال آینده داشت این را نشان از درک بالای او دانست و گفت: سال بعد هم از راه رسیده است، چه خوابی برای این باغداران داریم؟ ترک فعل‌ها باید پیگیری شود.

امام جمعه ساری بیان کرد: اینکه هر مدیری چهار روز بیاید برود بدون اینکه مشکلی را حل کند خوب نیست، باید ببینیم گیر کار کجاست، تصمیم گرفتن‌های ناپخته کاری کرد که ترکیه از راه دور ۲۰درصد تقاضای روسیه را برآورده می‌کند، اما ما با وجود نزدیکی نمی‌توانیم این همان بی درایتی است.

این مسئول خواستار صحبت با مسئولان بالادستی و استاندار توسط مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد، باهدف تسهیل امورات شد و گفت: نباید صحبت همه از انجام نشدن‌ها باشد، به‌خصوص اینکه برداشت مرکبات هم شروع شده است و باید هم نیاز داخل و هم خارج را با صادرات برطرف کنیم، متاسفانه شاهدیم از راه قانونی نمی‌توانیم در حالی که راه غیرقانونی در حال جولان است.

وی در پایان با ذکر این سوال که آیا باندی که راه غیرقانونی برایش باز است کانال یا نفوذی برای مانع تراشی انجام کار از طریق راه قانونی دارد؟ اذعان داشت: باید مشخص شود، همچنین اینکه بنادر مازندران باید یک مدیرکل داشته باشند تا پیگیر امورات بوده و بادرایت عمل کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.