نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار نظارت بیشتر در حوزه عفاف و حجاب و پیگیری علت ممانعت شهرک‌ها از ورود نیروی انتظامی در استان شد.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در دیدار حجت الاسلام دکتر طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، گفت: باید بیشتر به علت‌ها و سرچشمه‌ها بپردازیم، اگر مبارزه را با علت داشته باشیم معلول‌ها خودشان درست می‌شوند.

او با بیان اینکه با مسئله با بدحجابی و کم‌حجابی که به کشف حجاب رسیده باید در سه سطح مبارزه کرد، افزود: تشکل‌های پشت پرده زیرزمینی که این مسائل ضدفرهنگی را ساماندهی می‌کنند باید شناسایی شوند.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: دستگاه‌ها، ادارات و نهاد‌هایی که کارکنانشان زیرمجموعه نظام بوده و موظف به رعایت حجاب و عفاف هستند باید جدی بگیریم که سرریز آن خودش را در کوچه و خیابان نشان می‌دهد.

آیت الله محمدی لائینی گفت: یکی از سرچشمه‌ها تهیه البسه است، صد‌ها هزار البسه ناموزون کجا تهیه می‌شوند؟ تشکیلات بزرگی باید باشد، این‌ها را پیدا کرده و نظارت کنیم.

او افزود: البسه سنگین و متین کم، اما البسه جلف و نادرست فراوان است که باید از مسئولان اصناف و صمت پاسخ بخواهید.

امام جمعه مرکز استان گفت: در مسئله شهرک‌ها مگر این‌ها در داخل مملکت نیستند؟ مگر می‌شود کسی جلوی نیروی انتظامی را بگیرد؟ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید در این باره در جلسه بعدی گزارش ارائه بدهد و بگوید دلیل چیست آیا مانع قانونی وجود دارد؟ پشت پرده‌هایی که در حال ساماندهی هست باید کشف شوند.

این مسئول تاکید کرد: در کنار حجاب و عفاف، باید به بحث گرانی‌ها، تورم، کم‌کاری‌ها، اسراف‌ها نیز توجه کرد، بر مدارس به‌ویژه در حوزه غیردولتی نظارت داشته باشید.

پیگری مطالبات کشاورزان مصداق امر به معروف است

حجت الاسلام  دکتر طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور نیز در این دیدار گفت: برنامه‌های ستاد با توجه به گردشگر پذیر بودن مازندران باید با حساسیت بیشتر و برنامه ریزی پیگیری شود.

او افزود: نباید اجازه داد فرهنگ‌های بومی مازندران تحت تاثیر خرده فرهنگ‌های گردشگران تغییر کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه مطالبه گری راه دارد و از مسیر قانونی نظام پیگیری باید کرد، ادامه داد: مطالبه گری برای کشاورزی و باغداری برای حل مشکل فعالان این بخش نیز مصداقی برای امر به معروف و نهی از منکر است که ستاد امر به معروف استان از مسیر قانونی باید این مطالبات را پیگیری کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.