علیرضا قاضی زاهدی مدیر بخش حراست و مدیریت بحران موکب آستان مقدس قم به تبیین اهمیت حفظ نظم و آرامش در موکب پرداخت و گفت: در موکب افراد زیادی مشغول به کار هستند و ممکن است به خاطر حجم بالای کارها و فشار کاری زیاد برخی موارد مهم و حساس را در نظر نگیرند و ممکن است اتفاقاتی بیفتد که نیاز به مدیریت بحران دارد.
او افزود: در کنار همه این خدماتی که در موکب ارائه میشود نیاز است افرادی باشند که در صورت لزوم حواشی کار را ببینند، بسنجند و کمک کنند، در حوزه آسیبهای فیزیکی یا مشکلاتی که احیانا برای زیرساختهای موکب پیش میآید پرسنل این بخش وارد عمل میشوند.
قاضی زاهدی خاطرنشان کرد: هماهنگی برای ورود افراد سرشناس و معروف به موکب از دیگر وظایف این بخش است تا ورود، حضور و خروج آنان بدون مشکل باشد.
مدیر بخش حراست و مدیریت بحران موکب آستان مقدس بانوی کرامت، کمک و پیگیری یافتن افراد یا اشیاء گمشده را از دیگر فعالیتهای این بخش عنوان کرد و گفت: همین امسال با پیگیریهایی که داشتیم ۶ کودک عراقی که گم شده بودند را به خانواده هایشان رساندیم، همه تلاشها بر این است که موکب آستان مقدس و خدماتی که ارائه میشود بدون کوچکترین حاشیه ممکن باشد.
او عنوان کرد: ارتباطهای خوبی با نیروهای انتظامی کشور عراق داریم و در سایه این همکاری و تعامل خوب با آنان، مشکلاتی که برای زوار عزیز در عرصههای مختلف که احیانا پیش میآید را مدیریت میکنیم.
قاضی زاهدی گفت: شبکه بیسیم و زیرساختهای ارتباطی خوبی داریم که کارها را تسهیل میکند تا در این موکب وسیع، سریعتر مشکلات رفع شود.
او در پایان سخنان خود در توصیههایی به زوار عزیز اباعبدالله الحسین علیه السلام خاطر نشان ساخت: زائرین عزیز دقت کنند که به خاطر خستگی زیاد ممکن است اشیاء آنان مثل وجوه نقد یا گذرنامه آنان گم شود که لازم است دقت بیشتری کنند که خدای ناکرده مشکلی برای آنان پیش نیاید، برخی افراد به خاطر این مشکلات حتی از زیارت باز میمانند، همچنین زائرین گرامی سعی کنند که یک عکس از گذرنامه خود با گوشی گرفته و داشته باشند.