مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از نجات ۲ نوجوان نیشابوری از خطر غرق شدگی در آب‌های ساحلی شهرستان بابلسر خبر داد.

غلامعلی فخاری مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: با توجه به اعلام غرق شدگی دو پسر نوجوان مسافر اهل نیشابور به نام‌های امیررضا حسینی ۱۴ ساله و رضا حسینی ۱۵ ساله در ساحل دریای میرود واقع در بخش بهنمیر شهرستان بابلسر، ناجیان غریق و نیرو‌های امدادی مستقر در پایگاه امداد و نجات ساحلی شهید عظیمی، بلافاصله به دریا زدند و موفق شدند هردو غریق را از مرگ حتمی نجات دادند.

او افزود: ناجیان غریق و نیرو‌های امدادی پس از اقدامات اولیه درمانی این ۲ نوجوان را  با آمبولانس جمعیت هلال احمر  به مرکز درمانی انتقال دادند.

فخاری با اشاره به اینکه عدم آگاهی افراد نسبت به وضعیت توپوگرافی و تغییرات بستر دریا در نوار ساحلی و نیز عدم آشنایی به قواعد شنا و جریان شکافنده که از عمده‌ترین دلایل غرق شدن مردم قلمداد می‌شود، گفت: متاسفانه افراد زیادی توصیه‌های نجاتگران و امدادگران هلال احمر را در نظر نمی‌گیرند و با شنا در مناطق حادثه خیز جان خود را به خطر می‌اندازند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران با بیان اینکه تابستان امسال بیش از ۱۰۰۰ نفر نجاتگر و ناجی غریق در طول نوار سواحلی مازندران مستقر هستند، از مسافران خواست هشدار‌های امدادی را جدی بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار