خادمان موکب امام حسن مجتبی (ع) استان البرز، از ابتدای ماه صفر در ۴ مرحله عازم کربلا شدند و این خدمت‌رسانی ادامه دارد.

خادمان موکب امام حسن مجتبی (ع) استان البرز، از ابتدای ماه صفر در ۴ مرحله به جهت خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی عازم کربلای معلی شدند و این موکب در صحن عقیله کربلا، طبقه منفی دو دایر است.

 
 
علیرضا قادری مدیر موکب امام حسن مجتبی (ع) البرز  گفت: از اول ماه صفر به صورت رسمی موکب امام حسن مجتبی (ع) استان البرز که یک موکب کاملا مردمی و با حمایت‌ها و نذورات مردمی اداره می‌شود، در طبقه منفی دو صحن عقیله و روبه‌روی خیمه‌گاه مستقر شده و خادمان پیش‌قراول از ده روز پیش مقدمات و زیرساخت‌ها را فراهم کردند.
 
 
وی افزود: زائرین از اقصی‌نقاط کشور به این مکان مراجعه کرده و در این موکب ساکن می‌شوند.
 
قادری ادامه داد: در اولین اسکان ۲۵۰۰ نفر از زائرین کربلا اولی و کمیته امداد و سازمان بهزیستی به این موکب آمده و پذیرایی شدند.
 
علیرضا قادری با اشاره به تشکیل کمیته‌ها، رؤسای کمیته‌ها و زیرمجموعه‌ها در کرج در همان ابتدای امر، اظهار داشت: کمیته‌های اسکان، آب‌رسانی، ایمنی و فنی و مهندسی در این موکب مشغول ارائه خدمات هستند.
 
اکبر پرده‌دار مسئول کمیته خدمات موکب امام حسن مجتبی (ع) در کربلا نیز گفت: ما از روز ۲۵ مرداد پس از بارگیری لوازم مورد نیاز، عازم کربلای معلی شدیم و در زیرزمین منفی دو صحن عقیله مستقر شده و محل را برای حضور زائرین و اسکان زائرین آماده کردیم، ان‌شاءالله که بتوانیم لایق خدمت باشیم و خدمات بهتری ارائه بدهیم.
 
 
پرده‌دار افزود: ما در طی شبانه‌روز حدود پنج هزار زائر را اسکان داده و به آنان ارائه‌ی خدمات داریم و قسمتی از کار موکب ما در عمود ۱۴۱۸ هست.
 
حسین خدابنده‌لو جانشین کمیته‌ی فرهنگی موکب امام حسن مجتبی (ع) استان البرز نیز گفت: فعالیت‌های فرهنگی موکب امام حسن مجتبی (ع)، شامل برپایی نماز جماعت، صبح‌ها، ظهر و مغرب به امامت حجت الاسلام حیدری در موکب می‌باشد.
 
 
وی افزود: برنامه‌های عزاداری در موکب نیز به مدت ده شب شامل: سخنرانی، عزاداری و مداحی توسط ذاکرین اهل‌بیت (ع) برگزار می‌شود.
 
خدابنده‌لو افزود: امسال ایستگاه صلواتی هم دایر شده و روزانه حدود ۶۰۰۰ لیوان شربت توزیع می‌شود.
 
جانشین کمیته فرهنگی موکب امام حسن مجتبی (ع) افزود: کار جدیدی که امسال انجام شده، این بوده که مبلغین فرهنگی را وارد موکب کردیم و این عزیزان به زائرین مشاوره در مسائل شرعی و موضوعاتی که مطرح است، می‌دهند.
 
 
غلام قربانی جانشین موکب نیز گفت: در صحن عقیله، موکب امام حسن مجتبی (ع)، موکب حضرت علی‌اکبر (ع) اشتهارد و موکب انصارالعباس تهران خدمت‌رسانی می‌کنند که به صورت شبانه‌روزی، بالغ بر ۵ هزار نفر در صحن عقیله، اسکان داده می‌شوند.
 
وی همچنین از تنها مشکل این موکب به جهت نیمه‌کاره بودن ساختمان عقیله نام برد و گفت: سرویس بهداشتی و حمام راه‌اندازی نشده و زائرین با مراجعه به طبقه همکف به سرویس بهداشتی دسترسی پیدا می‌کنند.
 
 
گفتنی است، در این موکب روزانه حدود پنج هزار خواهر و برادر زائر اسکان پیدا می‌کنند و همچنین کمیته امداد و بهداشت با برپایی غرفه سلامت به زوار اربعین حسینی خدمات درمانی ارائه می‌دهند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.