معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت: تاکنون ثبت نام ۹۳.۴۴ درصد دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی استان در سامانه سناد برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ قطعی شده است.

طیب سالاروندیان  با اشاره به شروع فرایند پروژه مهر پیش از امتحانات خردادماه، تشکیل کارگروه‌های هفت گانه ذیل این شورا را مهم برشمرد و اظهار داشت: شعار پروژه مهر استان «دانش آموز بانشاط، مدرسه پویا با توسعه عدالت آموزشی و مشارکت اولیاء» است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه بازگشایی مدارس اول یا سوم مهر، جشن شکوفه‌ها در ۲۹ شهریورماه و جشن غنچه‌ها در ۱۶ مهرماه خواهد بود، از تعیین مدارس مجری آیین بازگشایی در مرکز استان و شهرستان‌ها خبر داد.

او، مشکل عمده در این راستا را کمبود فضا و تجهیزات بیان کرد و گفت: پیش بینی می‌شود ۲۸۹ هزار و ۶۸۴ دانش آموز در قالب ۱۲ هزار ۸۷۴ کلاس درس مدارس دولتی و بکارگیری ۱۸ هزار و ۸۷۰ نفر از کارکنان آموزشی مشغول به تحصیل شوند.

سالاروندیان همچنین با اشاره به خروج ۲ هزار و ۳۹۲ نفر از فرهنگیان از آموزش و پرورش به دلیل بازنشستگی و تقلیل ساعت، افزود: هزار و ۴۴۰ نیرو از مهرماه ۱۴۰۲ وارد آموزش و پرورش می شوند که ۴۴۸ نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و ۹۴۲ نفر از طریق۲ آزمون استخدامی و ۵۰ معلم روحانی و وظیفه جذب خواهند شد.

او با بیان اینکه معادل ۲ هزار و ۵۵۷ نفر را از طریق غیرموظف شاغل و بازنشسته و همچنین دانشجو معلمان جذب خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا از ابتدایی مهرماه هیچ یک از کلاس‌های درس بدون معلم نباشند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با صدور ابلاغ فرهنگیان نیز پرداخت و گفت: تاکنون ۳۹ درصد ابلاغ همکاران در سامانه سیدا ثبت شده و شهرستان‌ها و مناطق در حال سازماندهی همکاران هستند.

سالاروندیان از میانگین ثبت نام ۹۳.۴۴ درصدی دانش آموزان استان خبر داد و افزود: ثبت نام ۸۶ درصد از دانش آموزان استثنایی، ۹۸ درصد ابتدایی، ۹۳ درصد متوسطه اول، ۸۰ درصد در شاخه نظری، ۸۰ درصد فنی حرفه‌ای و ۷۵ درصد از دانش آموزان کاردانش در مدارس استان قطعی شده است.

او در زمینه ثبت سفارش کتب درسی نیز اظهار داشت: در میان پایه ۹۵ درصد، پایه اول ۸۰ درصد، پایه هفتم ۶۵ درصد و در پایه دهم ۱۰ درصد کتب درسی ثبت سفارش شده اند که علت پایین بودن آمار پایه دهم، مشکلات حوزه هدایت تحصیلی بود.

 سالاروندیان گفت: تا امروز ۹۵ درصد کتب متوسطه اول و ۹۰ درصد کتب ابتدایی وارد استان شده است امیدواریم تا ۲۵ شهریور، این میزان به ۱۰۰ درصد برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.