استاندار کردستان امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش که در محل سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، با تاکید بر برگزاری مستمر جلسات شورای آموزش و پرورش در سطح شهرستانها اظهار کرد: کیفیت و خروجی جلسات و اجرای مصوبات جلسات مذکور ضروری است.
اسماعیل زارعی کوشا با اشاره به پروژه مهر و پروژههای حوزه نوسازی مدارس اظهار کرد: در این عرصه تحول و تحرک خوبی طی چند ماه اخیر صورت گرفته است و نسبت به میانگین کشوری در این حوزه سهمی بیش از سهم معمول حاصل شده که نشاندهنده پویایی نوسازی مدارس با همکاری دستگاههای مرتبط و همت خیرین است.
استاندار کردستان با تاکید بر پیگیری پروژههای نیمه تمام تصریح کرد: پروژه مدرسه نایسر که سال ۱۴۰۰ شروع و مورد بازدید قرارگرفت با تاخیر پیشمیرود و این کم کاریها قابل قبول نیست.
او با اشاره به شناسایی دانشآموزان بازمانده از تحصیل در قالب طرح «شهید محمودوند» گفت: آموزش و پرورش، بخشداران، خیرین و فعالان اجتماعی به منظور شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل موظف هستند برای پیگیری علل و عوامل این قشر تارک تحصیل اقدام نمایند و موانع را در راستای کاهش آمارها برطرف کنید.
طبق اظهارات زارعی کوشا، متاسفانه فرهنگ ناصحیحی که از دهههای گذشته مبنی بر اینکه درس خواندن فقط با انگیزه اشتغال باید انجام شود و در غیر این صورت بیفایده است، نهادینه شده در حالیکه ما برای بهتر زیستن نیازمند تحصیل و آموزش مستمر هستیم.
او بیان کرد: نیازمند بهرهمندی از ظرفیت کارهای فرهنگی و آموزشی با ورود رسانه ها، فعالان اجتماعی و خیرین جهت توجیه و اقناع والدین و دانش آموزانی که به هر دلیل از تحصیل باز ماندهاند هستیم در غیر این صورت معضل ترک تحصیل آینده این فرزندان را با خطر جدی مواجه میکند.
استاندار کردستان اذعان کرد: امروز به با توجه به پیشرفتهای آنی تکنولوژی، علم و موضوعاتی مانند هوش مصنوعی نه تنها نیاز به سواد و آموزش داریم بلکه نیازمند باز آموزی هستیم لذا خیلی از کسانی که به ظاهر تحصیل کرده و با سواد هستند در مقایسه با پیشرفت علم چندسال آینده جزو افراد بی سواد محسوب میشوند.
او با استقبال از اجرای طرح یار مهربان در استان بیان کرد: این طرح با هدف ارتقاء سواد خواندن دانشآموزان از طریق قصهگویی و نمایش خلاق، غنیسازی اوقات فراغت دانشآموزان، ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تحقق اهداف کتابهای درسی و تقویت مهارتهای زندگی اجرا شود.