رئیس موزه‌های استان اردبیل گفت: در پنج ماه نخست امسال ۶ هزار و ۵۰۰ بار از موزه مردم شناسی اردبیل بازدید شده است.

ملکه گلمغانی‌زاده گفت: موزه‌ها به منزله نمایشگاه‌های دایمی هستند و موزه‌های مردم شناسی از حیث درجه‌بندی موزه‌ای در رده سوم قرار می‌گیرند و در موزه مردم شناسی اردبیل، اشیا و اقلامی از زندگانی بومی، عشایری ۱۵۰ سال اخیر مردم این استان گردآوری شده است.

رئیس موزه‌های استان اردبیل می گوید: فرهنگ عامه، لباس عشایر، صنایع دستی، زندگی روزمره و وسایل مصرفی روزگاران گذشته مردم استان اردبیل در این موزه به نمایش گذاشته شده و در جمع‌آوری و نمایش آنها تعصبی به نقطه خاصی از استان نشده بلکه نگاه جامع و کلی به همه جای استان اعمال شده است.

او در ادامه بهای بلیط بازدید موزه مردم شناسی اردبیل را ۴۰ هزار ریال ذکر کرد و گفت: برای برخی اقشار و در بعضی مناسبت‌ها بلیط به صورت نیم بها و دارای تخفیف ارائه می‌شود.

به گفته گلمغانی‌زاده، دانش‌آموزان و دانشجویان از بازدیدکنندگان ثابت این مجموعه نفیس هستند و این نشانگر همکاری مطلوب اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه‌های استان اردبیل است.

رئیس موزه‌های استان اردبیل افزود: موزه مردم شناسی اردبیل در ساختمان قدیمی و تاریخی حمام ظهرالدوله یا آقانقی دایر شده است و گنجینه‌ای نفیس از اشیای دوره‌های زندیه، صفویه، قاجاریه و پهلوی را به نمایش گذاشته و این حمام، پیش از دوره صفویه بنا و در همین دوره توسعه و تکمیل شده است و اکنون به طور مداوم به مرمت و نگهداری این بنا رسیدگی می‌شود و توجه مستمر به ابنیه تاریخی از الزامات نگهداری آنهاست.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.