نتایج اعتباربخشی برنامه پزشکی عمومی دانشکده های پزشکی کشور اعلام شد.

پس از پایان فرآیند اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی کشور، نتایج اعتباربخشی برنامه پزشکی عمومی دانشکده‌های پزشکی کشور جمهوری اسلامی ایران اعلام شد. این نتایج از سوی واحد اعتباربخشی دبیرخانه شورای آموزش پزشکی عمومی وزارت بهداشت منتشر شده است.

فرآیند اعتباربخشی دوره پزشکی عمومی شامل چهار مرحله «اطلاع رسانی و آموزش»، «انجام ارزیابی درونی»، «انجام ارزیابی بیرونی» و «صدور و ابلاغ رأی اعتباربخشی» است.

فرآیند اعتباربخشی دوره پزشکی عمومی از سال ۱۳۹۶ و به دنبال تصویب و ابلاغ برنامه جدید دوره پزشکی عمومی و استاندارد‌های ملی بازنگری شده و در راستای اجرای بسته اعتباربخشی طرح تحول در آموزش پزشکی کشور صورت گرفت.

بر این اساس در راستای واسپاری وظایف غیرحاکمیتی، طراحی سیستم اعتباربخشی دوره پزشکی عمومی به مرکز مطالعات و توسعه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و شناسایی سیستم اعتباربخشی دبیرخانه شورای آموزش پزشکی عمومی توسط فدراسیون جهانی آموزش پزشکی به مرکز مطالعات و توسعه دانشگاه علوم پزشکی تهران واگذار شد.

آئین نامه اعتباربخشی تدوین و پس از تصویب توسط شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی و ابلاغ به دانشگاه‌ها توسط وزیر بهداشت ملاک اقدامات واحد اعتباربخشی قرار گرفت.

بر اساس نتایج اعتباربخشی برنامه پزشکی عمومی دانشکده‌های پزشکی کشور جمهوری اسلامی ایران سال ۱۴۰۲ تعداد یک مورد مجوز چهار ساله و سه مورد مجوز سه ساله تأیید کامل را را دریافت کرده اند. تعداد ۱۰ دانشکده به صورت مشروط مورد تأیید قرار گرفته اند.

نتایج اعتباربخشی برنامه پزشکی عمومی دانشکده‌های پزشکی کشور جمهوری اسلامی ایران سال ۱۴۰۲

نتایج اعتباربخشی

نتایج اعتباربخشی

در آئین نامه استاندارد‌های ملی دوره پزشکی عمومی در ایران استاندارد‌های الزامی و ترجیحی آمده است:

بر اساس استاندارد‌های الزامی دانشکده پزشکی باید:

۱. رسالت خود در رابطه با آموزش پزشکی عمومی را با درنظر گرفتن نیاز‌های سلامت جامعه، نظام ارائه خدمات سلامت، بر اساس اسناد بالادستی، ارزش‌ها و پاسخگویی اجتماعی تدوین کند.

۲. رسالت خود را با مشارکت ذینفعان اصلی تدوین و به آن‌ها اعلام کند.

۳. در رسالت خود اهداف و راهبرد‌های آموزش را به نحوی تعیین کند که اجرای برنامه بتواند منجر به تربیت دانش آموختگانی توانمند برای ایفای نقش به عنوان پزشک عمومی و موجب ارتقای حرفه‌ای از طریق یادگیری مادام العمر و آماده تحصیل در مقاطع بعدی (در صورت تمایل) شود.

استاندارد‌های ترجیحی

دانشکده پزشکی بهتر است:

۱. در تدوین و بازنگری رسالت خود از گستره وسیع‌تری از نظرات سایر ذینفعان استفاده کند.

۲. در بیانیه رسالت خود دستاورد‌های نوین حوزه پزشکی و جوانب فراملی سلامت را لحاظ کند.

برچسب ها: اعتبار بخشی ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار