نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: اساس زندگی بشر، کشاورزی است، از تولید کنندگان این حوزه بیشتر حمایت کنید.

نماینده ولی فقیه گیلان امروز در دیدار مدیر و جمعی از معاونان و دست اندرکاران تعاون روستایی استان در رشت ، گفت: ظرفیت کشاورزی گیلان بسیار بالاتر از دیگر مناطق است و برنامه ریزی برای تبلور توانمندی‌های بالقوه‌ی موجود در بخش کشاورزی گیلان می‌تواند گامی مهمی در جهت امنیت غذایی کل کشور تلقی شود.

آیت الله فلاحتی همچنین با استناد به آموزه‌های اسلام ، کشاورزی را اساس زندگی بشر از ابتدا تا عصر حاضر عنوان کرد و افزود: حمایت از دست اندرکاران و تولیدکنندگان بخش کشاورزی، ضرورتی ست که می‌تواند کشور را بسوی استقلال غذایی پیش ببرد.

امام جمعه‌ی رشت در ادامه با اشاره به فراگیری بخش تعاون بویژه تعاونی‌های روستایی پس از انقلاب اسلامی، افزود: گرچه سابقه‌ی فعالیت تعاونی در ایران به حدود یک قرن باز می‌گردد، اما تعاون به شکل فعلی که ریشه در مشارکت گستره‌ی بهره برداران و آحاد جامعه‌ی اسلامی دارد، در چهار دهه‌ی اخیر گسترش یافته و جلوه‌ی زیبایی از همدلی و همکاری را برای پیشبرد امور در جامعه تجلی داده است.

وی به مدیران اجرایی بویژه مدیران حوزه‌ی کشاورزی و تعاون روستایی تصریح کرد: با پیگیری دغدغه‌های مردم و توجه به زیرمجموعه ، روند بهره وری را در بستر یک مدیریت جهادی تحقق بخشند.

کیوان حسن پور لسکوکلایه ، مدیر تعاون روستایی گیلان نیز در گزارشی ابعاد خدمات و فعالیت‌های اتحادیه‌های تعاونی در سراسر استان را تشریح کرد و افزود : در حال حاضر ، ۲۵۵ شرکت و اتحادیه‌ی تعاونی روستایی در سراسر استان فعالیت می‌کنند و خرید حمایتی ۶ هزار تن برنج پرمحصول ، ۱۵ هزار تن برنج کیفی ، ۹۸۰ تن برگ سبز چای تنها بخشی از حمایت‌های امسال این سازمان از تولیدکنندگان بخش کشاورزی در گیلان است و روند خرید حمایتی برنج کیفی کشاورزان در گیلان تا اتمام ۲۵ هزار تن برنج باقیمانده از سال گذشته و در راستای تنظیم بازار تداوم خواهد داشت.

در این دیدار هر یک از مدیران و دست اندرکاران بخش‌های مختلف تعاون روستایی گیلان ، نظرات خود را در خصوص عمده‌ترین توانمندی‌ها و چالش‌های تولید بخش کشاورزی و دامداری استان ارایه و بر لزوم توجه بیش از پیش به این حوزه برای نیل به توسعه‌ی پایدار تاکید کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.