مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: نرخ بیکاری در این استان طی دولت سیزدهم روند کاهشی داشته و اکنون به رقم ۶ و ۶ دهم درصد کاهش یافته است

محمد امین بابایی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: نرخ بیکاری استان در بهار امسال در مقایسه با بهار سال گذشته یک و سه دهم درصد کاهش داشته، به طوریکه از هفت و ۹ دهم درصد به ۶ و ۶ دهم درصد رسیده است.

او افزود: در این مدت نرخ مشارکت اقتصادی استان در بهار پارسال ۴۱.۹ درصد بوده در حالی که این نرخ در بهار امسال به ۴۲.۳ درصد رسیده که چهار دهم درصد افزایش را نشان می‌دهدو به ۴۲.۳ درصد رسیده است

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: پارسال تعهد اشتغال استان ۱۰۵ هزار و ۹۲۶ فرصت شغلی بود، اما آنچه در سامانه رصد اشتغال ثبت شد، بیش از ۱۱۶ هزار اشتغال بود، پارسال خراسان رضوی رتبه اول اشتغال خالص که بیش از ۱۰۶ هزار نفر در استان بود را در سطح کشور بدست آورد.

بابایی تعهد امسال خراسان رضوی برای اشتغالزایی را ۷۴ هزار و ۱۲۰ نفر ذکر و بیان کرد: از این تعداد تاکنون بیش از ۲۷ هزار نفر در سامانه رصد اشتغال به ثبت رسیده است.

او تصریح کرد: نسبت اشتغال خراسان رضوی در بهار امسال ۹ دهم درصد افزایش یافته، به طوری که از ۳۸.۶ درصد به ۳۹.۵ درصد رسیده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی تاکید کرد: در چهار ماهه نخست امسال تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان ۱۳ هزار و ۱۰ نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲ درصد کاهش یافته، تعداد پرونده‌های تشکیل شده در این زمیته نیز به ۶ هزار و ۲۲۵ مورد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد کاهش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.