امام جمعه مشهد:

ثبات معیشتی باید اولویت فعالیتهای اقتصادی دولت قرار گیرد

امام جمعه مشهد گفت: در حال حاضر ثبات معیشتی به دلیل وجود جنگ ترکیبی در کشور وجود ندارد، در مسئله اقتصاد باید ثبات معیشتی اولویت دولت قرار گیرد.

آیت الله سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه امروز مشهد ضمن تبریک هفته دولت گفت: بخشی از عدم وجود ثبات اقتصادی ناشی از سوء استفاده برخی عناصر برای افزایش درآمد و انتقال آن به خارج از کشور است، دولت باید ثبات معیشتی را برقرار کند، حتی اگر رشد اقتصادی کاهش یابد.

او افزود: دولت سیزدهم در میدان جنگ ترکیبی کشور را اداره کرده است، این جنگ در عرصه‌های مختلف نظیر اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: در جنگ نرم و عرصه رسانه نیز دشمن در حال توطئه است و دولت مردمی علاوه بر ایستادن در میدان جنگ ترکیبی طی دو سال گذشته، کشور را باید اداره می کرده است.

علم الهدی بیان کرد: در همه عرصه ها دولت مردمی نه تنها موفق به عقب راندن دشمن شده است، بلکه در اداره کشور نیز موفقیتهایی در بخش های مختلف نظیر عرصه دیپلماسی، انرژی هسته‌ای و فناوری دانش بنیان کسب کرده است که عضویت در باشگاه های اقتصادی بین المللی نظیر «شانگهای و بریکس» گواه این ادعاست.

او تصریح کرد: اکنون دولت سیزدهم دشمن را در جنگ ترکیبی و تحریم ها شکست داده است، بطوریکه روزانه یک و نیم بشکه نفت صادر می شود.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: در عرصه اقتصادی نیز به رغم تحریم های بانکی و فشارهای اقتصادی رشد اقتصادی در این دولت از صفر به چهار درصد رسیده است.

علم الهدی اظهار کرد: همچنین در این مدت فضای کسب و کار نیز از رکود خارج شده و نرخ بیکاری در کشور به حداکثر رسیده است.

او افزود: افزایش درآمدهای غیرنفتی نیز به حدی است که در بخش گمرکات رشد ٧٠ درصدی درآمدزایی داشته ایم و ١٢٠ درصد مصوبه درآمد مالیاتی امسال محقق شده است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: در کنار تمام این موفقیتها مردم از دولت مطالبه فرهنگی دارند، در این کشور کشف حجاب معنایی ندارد و دولت باید با استفاده از ظرفیت‌های مقتدرانه خود این مشکل فرهنگی را حل کند.

علم الهدی بیان کرد: با تلاش دولت شاهد ثبات معیشتی، رشد اقتصادی و حل مشکلات فرهنگی در کشورمان باشیم.

در پایان نماز جمعه امروز مشهد، نماز میت بر پیکر شهید تازه تفحص شده مدافع حرم، «سید هاشم حسینی» به امامت آیت الله علم‌الهدی قرائت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار