معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از انجام بیش از ۹۷ هزار مورد غربالگری سندرمیک بیماری‌های واگیر برای زائران ایرانی و اتباع خارجی در مرز چذابه در هفته گذشته خبر داد.

 پژمان بختیاری‌نیا گفت: در هفته گذشته ۱۵۸ نفر از کارشناسان و کارکنان حوزه بهداشت در زمینه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار در مرز چذابه مستقر بودند و به زائران اربعین حسینی خدمات ارائه کردند.

او می‌گوید: از چهارم تا دهم شهریورماه، غربالگری سندرمیک بیماری‌های واگیر برای ۹۸۷ هزار و ۱۴ زائر ایرانی و ۱۶ هزار و ۶۱۹ زائر اتباع خارجی در مرز چذابه انجام و ۲۸۴ مورد مشکوک به سندرم بیماری‌های واگیر شناسایی شد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به استقرار ۲۲۳ نیروی سلامت محیط و کار مستقر در مرز چذابه گفت: در این مدت در مرز چذابه ۲ هزار و ۱۶۰ مورد بازرسی بهداشتی از مواکب، ۶۰ مورد نمونه‌برداری نمونه از آب آشامیدنی و ۲۱ مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی برای آزمایش میکروبی انجام و ۲۸۸.۵ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف انسانی معدوم شده است.

بختیاری‌نیا گفت: ۸ نیروی سلامت خانواده مستقر در مرز چذابه مستقر بوده‌اند که مراقبت از چهار مادر باردار، مراقبت از چهار زن پرخطر عارضه‌دار، مراقبت از هشت سالمند دچار عارضه و مراقبت از یک کودک زیر پنج سال را انجام دادند.

به گفته او آموزش و اطلاع‌رسانی به ۷۴ هزار و ۵۷۴ زائر نیز انجام و ۹ هزار و ۱۳۹ رسانه آموزشی بین زائران توزیع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.