معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: کلاس‌گذاری سال ۱۴۰۲ در دوره‌های مختلف سوادآموزی به صورت تلفیقی آغاز شد و حجم ابلاغی برای سال تحصیلی جدید ۲۴ هزار نفر است.

حسین حسن خانی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: گروه بهبود کیفیت سوادآموزی شهرستان محور برنامه ریزی و راهبری تحقق حجم ابلاغی با بهره گیری موثر از ظرفیت شورای پشتیبانی سوادآموزی است.

وی با بیان اینکه جذب آموزش دهنده جدید ممنوع است، افزود: هزار و ۵۰۲ آموزش دهنده برای سال جدید ساماندهی شده‌اند و اولویت کلاس‌گذاری با معلمان، بازنشستگان و کارکنان دولت است.

حسن خانی با اشاره به اینکه بازدید از کلاس‌های سوادآموزی بصورت مستمر توسط کارشناسان انجام می‌شود، اضافه کرد: نرخ باسوادی استان با تلاش‌های انجام شده در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال به ۹۵.۵ درصد رسیده‌است.

معاون سوادآموزی آذربایجان غربی بیان کرد: راه اندازی باشگاه سوادیار و مجمع خیرین حامی بازماندگان و ترک تحصیل کرده‌ها برای اولین بار در استان از مهم‌ترین اقدامات حوزه سوادآموزی است.

حسن خانی تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف شاخص‌های ملی در گروه سنی ۱۰سال و بالاتر را از دیگر اقدامات سوادآموزی استان بیان کرد و گفت: نرخ باسوادی استان در گروه سنی ۶ سال و بالاتر براساس برآورد‌های انجام شده در سال ۱۴۰۱ به ۸۵.۶ درصد رسیده‌است.

وی توانمندسازی نیروی انسانی را یکی از اهداف مهم سازمان‌ها برای بهبود عملکرد نهاد‌ها بیان کرد و افزود: در این راستا برای اولین بار برای تمامی همکاران ادارات سوادآموزی مناطق دوره سیاست گذاری در آموزش و پرورش برگزار شد.

به گفته وی حرکت فعالیت‌های سوادآموزی بسوی مردمی سازی از موضوعاتی است که در سال تحصیلی جاری پیگیری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.