مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان از کشاورزان خواست تا بر اساس آزمون خاک نسبت به تهیه کود پایه خود اقدام کنند.

سید صمد ضیائی گفت:کشاورزان حتما آزمون خاک را در دستور کار خود قرار دهند تا بر اساس آن نسبت به تهیه کود‌های پایه ازته، فسفاته و پتاسه اقدام کنند.

او افزود: از۱۵ شهریور ماه، سال زراعی ۱۴۰۳-،۱۴۰۲ آغاز می‌شود و کشاورزان درحال آماده سازی بستر برای کشت محصولات پاییزه هستند.

ضیائی ادامه داد: کشاورزان برای اینکه تولید و به دنبال آن درآمدشان تحت تاثیر قرار نگیرد، حتما به توصیه‌های فنی و کارشناسی توجه دقیق داشته باشند.

او بیان کرد: با توجه به اینکه در استان گلستان سالانه دوبار محصول کشت می‌شود خاک نیازمند مواد غذایی است تا بتواند محصول بعدی را به شکل مناسب به ثمر برساند.

 ضیائی ادامه داد: حد مطلوب عناصرغذایی شامل فسفر ۱۲ الی ۱۵پی پی ام، پتاس۲۵۰ الی۳۰۰پی پی ام، ازت کل ۰/۲الی۰/۱۳درصد است و پائین‌تر از این میزان حد بحرانی تلقی می‌شود.

او افزود: به کشاورزان توصیه می‌شود با انجام آزمون خاک، از وضعیت خاک مزرعه خود مطلع شوند و بر اساس آن نسبت به تهیه کود‌های پایه اقدام کنند.

ضیائی گفت: از کشاورزان درخواست داریم کود کشاورزی مورد نیاز خود را حتماً از کارگزاری‌های مجاز این شرکت تهیه کنند تا دچار ضرر و زیان نشوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.